Piața telefoanelor smart, la răscruce. Vânzări în scădere
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vânzările de telefoane au scăzut în 2018
Vânzările de telefoane au scăzut în 2018
Numărul de telefoane vândute la nivel global a fost în scădere cu 3% în anul 2018, vânzările fiind de 1,44 miliarde de unități, se arată într-un studiu al GfK. În schimb, companiile producătoare au câștigat mai mult prin faptul că au vândut telefoane mai scumpe. Astfel, valoarea vânzărilor a fost de 522 de miliarde de dolari, în creștere cu 5%. Ponderea telefoanelor și accesoriilor lor în piața bunurilor de folosință îndelungată reprezintă 44%

La nivelul anului 2018, telefoanele smart s-au vândut bine, ajungând la o valoare în cifre de 522 de miliarde de dolari (+5% vs 2017). Estimările de piaţă arată că, în 2019, cota de piaţă a acestor terminale ar urma să se majoreze cu un procent.

Datele GfK arată că, în T4 2018, aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (mai puţin cu 7%) au fost vândute la nivel mondial, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, la o valoare de 144 de miliarde de dolari.

În ceea ce priveşte preţul de vânzare, doar aproximativ 12% (de la 9%, în 2017) dintre smartphone-urile vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari/unitate. Totodată, pe segmentul mediu de preţ (150 - 400 de dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzările globale, de la 44% în 2017.

Pe segmentul wearables s-a înregistrat o creştere cu 35%, în valoare, aceasta fiind susţinută de smartwatch-uri cu cartelă SIM - respectiv 17%, de la 8% în anul precedent.

Citește și: Concluzia experților. 2018, un an oribil pentru piața de smartphone

Piaţa chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât reprezintă ţara de origine pentru branduri locale care devin globale, se notează în cercetarea GfK. Astfel, 40% dintre mărcile chinezeşti de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei, în 2018, cu 31% mai multe decât cu un an în urmă.

Studiul GfK este bazat pe datele finale de vânzări înregistrate de GfK la punctele de vânzare la nivelul întregului an 2018. Dimensiunea pieţei este calculată prin monitorizarea punctelor de vânzare din 75 de ţări, cu actualizări săptămânale şi lunare de date. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată include sectoarele: telecom, electrocasnice mici şi mari, IT şi electronice.

Ţările emergente din Asia incluse în analiză sunt: Bangladesh, India, Indonesia, Cambodgia, Malaesia, Myanmar, Philippine, Thailanda şi Vietnam.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...


pixel