Piața auto din China în picaj, dar Tesla își face o nouă fabrică
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Tesla a cumpărat terenul pentru noua sa fabrică din Shanghai, într-un moment în care vânzările auto pe piaţa chineză au înregistrat în septembrie cel mai semnificativ declin din ultimii aproape şapte ani, sporind temerile unei contracţii în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii, pe fondul încetinirii economiei şi al îngrijorărilor legate de impactul războiului comercial dintre SUA şi China

În iulie, Tesla a semnat un acord cu autorităţile chineze pentru construirea unei fabrici la Shanghai, numită "Gigafactory" - prima unitate a producătorului situată în afara SUA. Aici ar urma să fie produse 500.000 de vehicule pe an, după finalizarea construcţiei, prevăzută în 2020. La prezentarea rezultatelor financiare, şeful Tesla, Elon Musk, a declarat că uzina va costa aproximativ două miliarde de dolari, iar proiectul va fi finanţat prin obligaţiuni locale.

Tesla a achiziţionat peste două hectare din terenul pentru unitatea planificată "Gigafactory 3" din Shanghai, valoarea tranzacţiei fiind de 973 de milioane de yuani (141 de milioane de dolari). Ei trebuie să se mişte repede. În China, întotdeauna peştele rapid îl mănâncă pe cel lent", a comentat Yale Zhang, director al Automotive Foresight Shanghai Co.

Achiziţia vine într-un moment în care vânzările auto pe piaţa chineză au înregistrat în septembrie cel mai semnificativ declin din ultimii aproape şapte ani, sporind temerile unei contracţii în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii, pe fondul încetinirii economiei şi al îngrijorărilor legate de impactul războiului comercial dintre SUA şi China.

Livrările pe cea mai mare piaţă din lume au scăzut cu 11,6% în septembrie, la 2,39 milioane de vehicule, a treia lună de declin consecutiv, a anunţat Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM). Construirea unei facilităţi de producţie în statul chinez a devenit crucială pentru Tesla, după ce autorităţile de la Beijing au impus tarife vamale la importurile de maşini din SUA, ca represalii la tarifele vamale de 34 miliarde dolari pentru bunuri chinezeşti introduse de Washington.

China este cea mai mare piaţă din lume pentru vehiculele electrice şi a doua cea mai mare piaţă pentru Tesla. Succesul Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 220 de mile (350 de kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 35.000 de dolari, mai puţin de jumătate faţă de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârşit o companie profitabilă. Însă, întârzierile de producţie au încetinit numărul de automobile livrate clienţilor, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...


pixel