Piaţa electro și IT, creștere de 6% în trimestrul al II-lea

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Creștere importantă a pieței
Creștere importantă a pieței
Piaţa electro - IT a înregistrat în trimestrul al doilea al acestui an o creştere de 6% comparativ cu perioada similară din 2018, până la 737 milioane euro, electrocasnicele mari şi mici şi electronicele fiind cele mai performante sectoare, conform rezultatelor GfK TEMAX pentru România. 

Cel mai mare sector al pieţei, cel de telecom, a avut un avans de aproape 4%, atingând valoarea de 322 milioane de euro. Electrocasnicele mari şi mici au avut performanţe bune, ca şi în trimestrele anterioare, de peste 16% pentru fiecare sector, cu valori absolute de 155 şi, respectiv, 53 de milioane de euro. 

Electronicele au marcat o creştere de peste 11%, până la 109 milioane de euro, în timp ce aparatele foto au rămas în zona negativă cu -7,5% şi 5 milioane de euro în vânzări absolute. O tendinţă similară s-a observat şi în cazul IT, cu o scădere de 10,5%, până la valoarea de 86 milioane de euro, ca şi pentru echipamente de birou, cu vânzări de 7 milioane de euro, cu peste 10% mai puţin faţă de al doilea trimestru din 2018. 

Piaţa de telecom a crescut în mare parte datorită performanţei foarte bune a telefoanelor smart cu ecran mare (fabletele). 

Tabletele (telefoane smart cu ecran >5,6 inch) au avut cea mai bună performanţă în categorie în T2 2019, respectiv un avans de peste 93% şi 266 milioane de euro vânzări. Telefoane mobile clasice (cu butoane) şi smart (cu ecran mai mic de 5,6 inch) au scăzut cu peste 76%, la 38 milioane de euro. Core wearables au avut a doua cea mai bună performanţă după fablete, cu creştere de 66%, până la 10 milioane de euro, iar căştile au marcat 8 milioane de euro în vânzări, reprezentând o majorare de aproape 25% faţă de T2 2018. 

După DIESELGATE urmează FRIGOGATE. Adevărul ascuns al eficienței energetice

Influenţa programului Rabla pentru electrocasnice mari s-a făcut simţită în al doilea trimestru al anului. Astfel, avansul vânzărilor la maşinile de spălat rufe a fost de 21,5%, până la valoarea de 45 de milioane de euro. Pentru uscătoarele de rufe creşterea a fost de aproape 65%, până la 3 milioane de euro, în timp ce maşinile de spălat vase au înregistrat vânzări de 8 milioane de euro, cu 31% mai mult faţă de T2 2018. 

"Ca valoare absolută, frigiderele au fost în top, cu vânzări de 50 de milioane de euro şi creştere de 17%. Cuptoarele cu microunde au avut şi ele o evoluţie bună de 18 procente, până la 5 milioane de euro, la fel ca şi aparatele de gătit (aragazuri şi cuptoare), cu un plus de peste 9% şi 23 de milioane de euro. Vânzările de congelatoare au avansat cu aproape 8%, până la 7 milioane de euro, în timp ce vânzările de hote au atins 5 milioane de euro, cu 5% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2018", se menţionează într-un comunicat GfK. 

Vânzările de televizoare au atins în trimestrul doi o creştere de peste 14%, până la 96 de milioane de euro. Vânzările de boxe s-au majorat cu peste 23%, până la 2 milioane de euro, în vreme ce boxele portabile au marcat un ritm de creştere de mai bine 5%, până la 3 milioane de euro. Restul categoriilor au fost în teritoriu negativ, cu o scădere masivă pentru camere video, de peste 47%, dar şi pentru console şi căşti, de aproape 12%, până la valoarea de 4 milioane euro, respectiv 1 milion de euro. 

Aceeaşi scădere accentuată s-a înregistrat pentru computere, în T2 2019 faţă de perioada similară a anul trecut, respectiv de circa 27% şi vânzări absolute de 13 milioane de euro. Pentru laptopuri scăderea este de peste 7%, până la 47 milioane de euro, în timp ce tabletele au ajuns la 9 milioane de euro, cu mai bine de 16% mai puţin faţă de T2 2018. Monitoarele au marcat o scădere de aproape un procent şi o valoare de 9 milioane de euro. 

Perioada a fost bună pentru camerele video, cu o creştere de aproape 13% până la 2 milioane de euro. O performanţă bună au avut-o şi vânzările de mouse, cu un plus de mai bine de 3% şi 3 milioane de euro şi de tastaturi, cu o creştere de 1,6%, până la 2 milioane de euro. 

În cazul electrocasnicelor mici, aparatele de călcat verticale cu aburi şi friteuzele au performat foarte bine în trimestrul doi, cu creşteri de aproape 163%, respectiv, 103%, până la valoarea de 1 milioane de euro fiecare. Espresoarele de cafea au realizat vânzări de 9 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de perioada similară din 2018. La aspiratoarele s-au majorat vânzările cu 24,5%, atingând 15 milioane de euro, în timp ce uscătoarele de păr au avut un ritm de creştere de peste 23%, până la vânzări de 2 milioane de euro. Aparatele de coafat părul au avut un avans de peste 12% şi vânzări de 3 milioane de euro. 

Alte categorii în creştere au fost aparatele de tocat carne, +12% şi două milioane de euro, aparatele de bărbierit cu un plus de 5% şi 6 milioane de euro, fiarele de călcat clasice şi aparatele de preparat mâncarea, cu un plus de aproape 4% şi 6 milioane de euro fiecare şi aparatele de tuns părul, peste +2% şi 1 milion de euro în vânzări absolute. 

Pentru acest trimestru, doar storcătoarele de fructe au fost în zona negativă, cu un minus de aproape 20%, până la 1 milion de euro. 

În ceea ce priveşte echipamentele de birou, imprimantele au fost pe un trend descendent accentuat, de peste 10%, până la 7 milioane de euro. 

În trimestrul al doilea, camerele digitale au scăzut cu 7,5%, iar vânzările absolute au fost de 5 milioane de euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...


pixel