Piața luxului înregistrează o creștere viguroasă și în 2022
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Piața luxului este în câștig
Piața luxului este în câștig
Vânzările globale de produse de lux urmează să înregistreze în acest an o creştere de cel puţin 5%, pe măsură ce cumpărătorii din SUA şi Europa vor continua să achiziţioneze ceasuri, bijuterii şi încălţăminte scumpă, în pofida incertitudinii politice legate de conflictul din Ucraina şi a exploziei inflaţiei, a estimat marţi firma de consultanţă Bain, transmite Reuters.

"Până acum, consumul nu pare să fie afectat", susţine Claudia D'Arpizio, partener la firma de consultanţă Bain.

Potrivit celor mai conservatoare estimări ale Bain, vânzările globale de produse de lux vor ajunge la cel puţin 305 miliarde de dolari în acest an, în timp ce în conformitate cu un scenariu optimist ar putea ajunge chiar şi la 330 miliarde de euro, continuând tendinţa de revenire rapidă înregistrată după ridicarea restricţiilor impuse în pandemie. Comparativ, estimările anterioare mizau pe o piaţă a produselor de lux cuprinsă între 300 şi 310 miliarde de euro în acest an.

Bain a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru a ţine cont de vânzările solide actuale, a dezvăluit Claudia D'Arpizio, în pofida evoluţiilor negative înregistrate pe pieţele bursiere din SUA şi a îngrijorărilor cu privire la o posibilă recesiune economică.

"Suntem conştienţi că suntem într-un context foarte turbulent", a spus Claudia D'Arpizio.

Analiştii de la Bain au mai estimat că anul trecut vânzările mondiale de articole personale de lux, categorie care include articolele de îmbrăcăminte, accesorii şi produse de frumuseţe, au atins 288 miliarde de euro, devansând estimările anterioare de 283 de miliarde euro, graţie cheltuielilor solide făcute în perioada sărbătorilor.

Chiar şi cu inflaţia ridicată şi cu perturbările provocate în China continentală de restricţiile impuse în contextul noului val de infecţii cu COVID-19, firmele care produc articole de lux au profitat de cererea locală din Europa şi SUA cu campanii eficiente de marketing.

"Cu siguranţă că am fost uimiţi de cât de rezistentă este încrederea consumatorilor, în pofida inflaţiei", a spus Claudia D'Arpizio.

Cheltuielile interne ale consumatorilor chinezi ar urma să îşi revină pe parcursul celui de al doilea semestru, estimează analiştii Bain, care menţionează şi Coreea de Sud ca o piaţă în creştere.

Potrivit unui raport publicat anterior de Bain, anul trecut SUA au detronat Europa din poziţia de cea mai mare piaţă a luxului. 

Citește și: Proprietarii Chanel au câștigat masiv. Criza priește pieței luxului

Averea fraților Alain și Gerard Wertheimer, proprietarii Chanel, a crescut vertiginos pe fondul creșterii cererii pentru produsele de lux ale companiei.

Familia care se află în spatele Chanel a încasat anul trecut un câștig de 5 miliarde de dolari, în condițiile în care cererea globală în creștere pentru produsele sale de lux a ridicat la noi culmi averea adunată de mai multe generații ale familiei.

Holdingul familiei Wertheimer pentru Chanel, cu sediul în Insulele Cayman, a primit două dividende de 2,5 miliarde de dolari în 2021, potrivit documentelor depuse în Marea Britanie. Este cea mai mare plată anuală a retailerului de parfumuri No. 5 și de ”little black dresses” de când a început să publice situațiile financiare. 

Averea familiei

Averea netă a familiei Wertheimers, care deține Chanel, a crescut cu 37% în acest an, până la 90 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index, după ce creșterile de prețuri au ajutat furnizorul de produse de lux să depășească nivelurile de profit de dinainte de pandemie în 2021. Frații Alain, în vârstă de 73 de ani, și Gerard, în vârstă de 71 de ani, sunt creditați cu acțiuni egale ale companiei cu acționariat restrâns.

Cererea globală pentru produsele marca Chanel a crescut în ultimii doi ani, împreună cu prețurile acestora. Clasica sa geantă  mică cu clapetă clasică se vindea cu 8.200 de dolari în SUA în decembrie, cu 60% mai mult decât în noiembrie 2019, în timp ce clienții din magazinul parizian erau limitați la cumpărarea unei singure genți la un moment dat, cu o așteptare de două luni înainte de a cumpăra alta. Cumpărătorii din Seul s-au aliniat în fața unui butic Chanel la ora 5 dimineața pentru a avea șansa de a cumpăra o geantă de 9.500 de dolari. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel