Industria vehiculelor electrice, în impas. Multe stații de încărcare din UE nu funcționează deloc
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jumătate dintre stațiile de încărcare ale mașinilor electrice deținute de Repsol, în Spania, nu funcționează iar acest lucru se întâmplă, mai mult sau mai puțin, la nivel european.

Astfel, Comisia Europeană a anunțat recent planuri de modernizare a rețelelor electrice. Acestea urmează să fie puse în aplicare în 18 luni și includ soluționarea problemei lipsei de energie a acestor stații de încărcare, scrie Reuters.

Un alt factor care reprezintă un impediment pentru industria de mașini electrice este birocrația. Aceasta, fiind în creștere, împiedică din ce în ce mai mult progresul către un transport mai ecologic în UE, susțin unele grupuri industriale și companii energetice, iar acordarea de autorizații este unul dintre principalele obstacole, conform aceleiași surse.

Ușurința de a construi un centru de încărcare a vehiculelor electrice variază considerabil de la o țară la alta. În Germania, un hub a fost blocat luni de zile din cauza normelor de protecție a unui singur copac, în timp ce un altul, situat pe o autostradă aglomerată, a trebuit să aștepte 10 luni pentru o evaluare a zgomotului înainte de a obține aprobarea.

"Timpul necesar pentru conectarea punctelor de reîncărcare a vehiculelor electrice la rețea poate fi considerat, într-adevăr, un obstacol în calea accelerării adoptării vehiculelor electrice și trebuie abordat", a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.

Procesul de înființare a unei stații rapide pentru vehicule electrice a crescut la o medie de doi ani, de la șase luni în ultimii ani, au declarat patru companii din domeniu.

Lucie Mattera, secretar general al ChargeUp Europe a spus că numărul de vehicule electrice va crește mai repede decât numărul total de stații de încărcare publice, care, potrivit estimărilor ChargeUp Europe, va crește de nouă ori până în 2030, iar cel al vehiculelor electrice de zece ori.

Electrificarea acestui sector este unul dintre pilonii cheie care stau la baza obiectivului UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050. În acest scop, UE va interzice vânzările de vehicule care emit CO2 începând cu 2035 și dorește să dezvolte o amplă rețea de stații de încărcare a vehiculelor electrice.

Această ambiție a creat blocaje pentru companiile de energie și pentru autoritățile de reglementare, care nu sunt pregătite să facă față la creșterea puternică a cererii în UE, unde, până în prezent, doar 5,4 % din totalul de 286 de milioane de autoturisme funcționează cu combustibili alternativi, inclusiv cu energie electrică.

 

O lege ambițioasă

 

În acest an, UE a adoptat o lege care prevede ca, până în 2030, să se instaleze încărcătoare rapide la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rețelelor rutiere pentru autoturisme și la fiecare 100 km pentru vehiculele grele.

Dar dezvoltatorii de sisteme de încărcare spun că obținerea de date de bază despre potențialele stații reprezintă o provocare majoră, ceea ce îngreunează investițiile.

În primul rând trebuie să existe suficiente cabluri care să facă conexiunea la rețeaua mai principală. Stațiile de încărcare necesită adesea o substație electrică suplimentară, care convertește energia de înaltă tensiune în unități mai mici. Procesul implică apoi solicitări către companiile de distribuție a energiei electrice (DSO) pentru a instala mai multă capacitate.

"Uneori trebuie să trimitem corespondență fizică", a declarat Peter Badik, cofondator al firmei de încărcare a vehiculelor electrice Greenway Network, care a instalat 1.300 de încărcătoare pentru vehicule electrice în Slovacia, Croația și Polonia.

"Chiar și atunci când spun da, nu știi când vor face upgrade-ul", a spus Batik, adăugând că până acum nu există nicio modalitate de a urmări cât de repede o companie de electricitate își construiește capacitatea.

Actorii din industrie au declarat că obiectivele UE au fost deja stabilite, dar s-ar putea să nu satisfacă cererea pentru flota de vehicule electrice în creștere de mașini și, în special, de camioane.

Există un impuls puternic din partea industriei pentru a construi centre pentru automobilele electrice, dar nu și pentru camioanele și autobuzele de cursă lungă. Acestea reprezintă peste 25 % din emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier din UE, care, în ansamblu, este responsabil pentru o cincime din emisiile blocului comunitar.

Citește și: Mașinile electrice, avantaje şi dezavantaje. Experţii şi clienţii, faţă în faţă: Ce trebuie să ştii înainte de a cumpăra una

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel