Piața mondială de publicitate va crește cu 8,4% în acest an

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Au apărut noi firme
Au apărut noi firme
Piaţa de publicitate, care în mod normal oglindeşte starea generală de sănătate a economiei, începe să îşi revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor şi a consumului personal.

Industria mondială de publicitate ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 8,4%, în pofida evoluţiilor geopolitice la nivel global şi a îngrijorărilor privind o recesiune, arată un raport publicat luni de agenţia de publicitate GroupM, o divizie a grupului britanic WPP, transmite Reuters.

Cifra de 8,4% exclude impactul publicităţii politice din SUA, care ar urma să ajungă la venituri de 13 miliarde de dolari în acest an, de la 12 miliarde de dolari în 2020, susţine GroupM.

Piaţa de publicitate, care în mod normal oglindeşte starea generală de sănătate a economiei, începe să îşi revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor şi a consumului personal.

Printre motoarele de creştere din 2022 se numără: creşterea numărului de noi firme mici, care este posibil să îşi facă publicitate la un nivel mai mare decât firmele pe care le înlocuiesc, firmele de publicitate din "noua economie" finanţată de fondurile speculative care caută să crească, precum şi publicitatea peste hotare a firmelor chineze, susţin autorii raportului. În schimb, aşteptata încetinire a sectorului de e-commerce precum şi majorarea dobânzilor vor fi factori care vor frâna avansul pieţei de publicitate.

"Deşi economia pe ansamblu şi contextul este mai negativ acum decât era în decembrie, la nivel general, oamenii din industria noastră şi cred că mulţi experţi sunt excesiv de pesimişti cu privire la performanţele economiei pe ansamblu" a declarat Brian Wieser, preşedintele GroupM.

Autorii raportului prognozează că veniturile din publicitate pentru platformele digitale vor creşte cu 11,5% în 2022, după o creştere de 32% în 2021. Publicitatea digitală pe acele platforme vor reprezenta 67% din veniturile totale ale industriei în acest an, excluzând publicitatea politică din SUA.

Publicitatea pe televizor ar urma să înregistreze un avans de 4,4% în 2022, impulsionată de serviciile de streaming susţinute de reclame precum Pluto, divizie a Paramount Global, sau Tubi, proprietate a Fox Corp. Cu toate acestea, ritmul de creştere al publicităţii pe televizor ar urma să se aplatizeze în următorii cinci ani. Pentru multe firme de publicitate, YouTube va deveni o alternativă la televiziune, susţin autorii raportului. 

Citeșe și Capitalizarea social media a scăzut cu 180 miliarde de dolari. Snap a creat haosul

Acțiunile rețelelor de socializare au înregistrat o vânzare masivă după ce Snap a avertizat asupra unei scăderi a veniturilor și profiturilor pentru trimestrul curent.

Acțiunile companiei de tehnologie Snap, ale cărei principale venituri provin din publicitatea online, s-au prăbușit marți cu 40% la tranzacționare, cea mai mare scădere intraday din istoria companiei, potrivit Bloomberg. Valoarea de piață a proprietarului Snapchat, deținătorul mesagerului Snapchat, a scăzut cu aproximativ 15 miliarde de dolari, ajungând la 36,8 miliarde de dolari pe parcursul zilei, acțiunile Snap fiind tranzacționate la 13,4 dolari. 

Vânzarea a început cu acțiunile altor companii ale căror venituri depind de publicitatea online, inclusiv Meta Platforms, căreia îi aparține rețeaua de socializare Facebook, precum și Alphabet, care deține Google și YouTube, și cu acțiunile Twitter și Pinterest. Toate aceste companii au pierdut în total o capitalizare de 180 de miliarde de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Georgios Stassis, CEO al Public Power Corporation
Lingouri de aur
Pacient cu handicap în cabinetul unui medic / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik

Creștere de 6% a prețului energiei electrice în România

Prețul energiei electrice crește din nou iar România se...

Programul Rabla
Shein / Foto: Flick / Dick Thomas Johnson
Novo Nordisk / FOTO: Pagina oficială a companiei daneze
Friedrich Merz
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu

Curs valutar BNR: Zi favorabilă pentru leu

Leul urcă ușor în fața euro și dolarului, dar aurul...

Urs pe șoseaua Transalpina
Banca Națională a României
Cumpărături online / sursa foto: Freepik.com

Black Friday 2025. Se anunţă vânzări online record

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează...

Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Supermarket. Freepik.com
Lucratori într-o hală industrială / Foto: Freepik
foto: Freepik.com

Cât plătesc românii ca să-şi pregătească maşina pentru iarnă

Iarna vine cu o factură mare pentru şoferi.

Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Lingou aur
Loto
Banca Naționala a României

Fals grosolan cu sigla BNR! Instituția avertizează populația

BNR avertizează că un document fals care poartă sigla...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
Reguli noi de la ANAF / Foto: DCBusiness
Piața / Foto: Freepik
Inspector antifraudă, ANAF

Patru firme de familie, rețea de fraudă uriașă cu TVA

Patru firme înrudite au creat un circuit economic fals...

Dizabilitate. Foto: Freepik.com

pixel