Plan strategic: Carrefour mizează pe un model de afaceri orientat spre reduceri
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O strategie ambițioasă
O strategie ambițioasă
Acțiunile Carrefour au afișat un recul de 1,75%, la 16,27 euro, fiind una dintre scăderi din indicele bursei franceze CAC 40. Grupul de retail a dezvăluit marți planul său strategic pentru 2026. 

Astfel, în următorii patru ani, compania se va axa în special pe revenirea la reduceri de preț pe fondul inflației galopante, cu mai multe produse sub marcă proprie și mai puține referințe. ”Clienții noștri așteaptă ca retailerii să le fie alături", a declarat Alexandre Bompard, CEO. Misiunea noastră este să răspundem constrângerilor legate de puterea lor de cumpărare", a adăugat el.

Carrefour mizează în primul rând pe cartea prețurilor mici, punând mai mult accent pe marca proprie. "Acesta este un progres major. Ceea ce înseamnă că unul din două produse alimentare pe care le vindem va fi marca Carrefour", a detaliat Bompard, de la sediul central din Massy, scrie Zonebourse. 

Produsele marca Carrefour vor reprezenta 40% din achizițiile de produse alimentare în magazine în 2026, față de 25% în 2018. De asemenea, în meniu se află o reducere cu 20% a numărului de referințe oferite în hipermarketuri pentru a îmbunătăți "lizibilitatea rafturilor, pentru a simplifica operațiunile". Prin urmare, grupul își va crește investițiile anuale la două miliarde de euro (față de 1,7 miliarde de euro anterior).

Cea mai bună soluție anticriză

Compania a anunțat, de asemenea, lansarea în toamna anului 2023 a unui magazin Atacadaõ în Franța, marca sa braziliană de comerț cu ridicata pentru persoane fizice și retaileri, Alexandre Bompard descriind marca ca fiind "cea mai bună soluție anticriză". Acest model de vânzare în volume mari pe paleți este asemănător cu cel al Metro sau Costco, deschis atât persoanelor fizice, cât și profesioniștilor, dar fără constrângerea unui card sau a unui abonament pentru a face cumpărături acolo. Un prim magazin va fi testat în septembrie 2023 în regiunea Ile-de-France.

Carrefour va continua, de asemenea, să își dezvolte și celălalt brand de discount Supeco, în special în Spania, pentru a ajunge la un total de 200 de magazine până în 2026, adică cu 80 mai multe decât în prezent.

În comunicatul de presă de prezentare "Carrefour 2026", publicat înaintea unei prezentări către investitori în cursul zilei, liderul european în domeniul comerțului cu amănuntul a anunțat că se așteaptă să atingă un dublu obiectiv de flux de numerar net liber de peste 1,7 miliarde de euro și economii de costuri de 4 miliarde de euro până în 2026.

O organizare mult simplificată

Numerarul generat ar trebui să permită Carrefour să plătească un dividend acționarilor săi și să îl crească cu cel puțin 5% pe an, continuând în același timp o politică de răscumpărare de acțiuni începută anul trecut și valorificând oportunitățile de achiziții de dimensiuni medii, a precizat grupul.

Reducerile de costuri vor proveni din simplificarea organizării grupului și din punerea în comun a operațiunilor de asistență și de achiziții în Europa, ceea ce va duce la o reducere "semnificativă" a numărului de angajați la sediul central, a declarat Alexandre Bompard.

"Această strategie este îngrijorătoare, având în vedere că se concentrează pe expansiune (mai multe magazine, mai multe investiții) fără a lua măsurile necesare pentru a simplifica grupul prin renunțarea la piață, reducerea dimensiunilor și competitivitatea prețurilor", au declarat analiștii Bernstein. "Ne așteptam la mai multă claritate cu privire la obiectivele și elementele de rentabilitate în Franța, care nu mai par să fie pe ordinea de zi", a precizat JPMorgan într-o notă. 

Citește și Spania: Supermarketurile refuză să înghețe prețurile la produsele de bază

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...


pixel