Polonezii de la Zabka vor să deschidă în România 50 de magazine de proximitate

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Zabka vrea să deschidă în România 50 de magazine, până la finalul anului.

Reţeaua de magazine de proximitate Zabka din Polonia, care recent s-a extins în România, intenţionează să deschidă în această ţară 50 de magazine, până la finalul anului, a anunţat miercuri directorul financiar Marta Wrochna-Lastowska, transmite Reuters.

Pe termen mediu, Zabka vrea să deschidă peste 1.000 de unităţi pe an, atât în Polonia, cât şi în România, şi să-şi dubleze până în 2028 vânzările către consumatorii finali, comparativ cu nivelul din 2023.

Zabka se aşteaptă să înregistreze anul acesta o marjă de profit mai ridicată.

"Analizând profitabilitatea din primul semestru din 2024, ne aşteptăm ca pe ansamblul acestui an să înregistrăm o marjă de profit peste nivelul de 12,4% realizat în 2023", le-a spus jurnaliştilor Marta Wrochna-Lastowska.

Anul trecut, profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) a crescut cu 17%, la 2,83 miliarde de zloţi (729 milioane de dolari).

Zabka speră să obţină până la 6,45 miliarde de zloţi (1,67 miliarde de dolari) în cadrul Ofertei Publice Iniţiale (IPO) de luna aceasta, în ceea ce ar putea fi cea mai mare listare din 2020 la Bursa de la Varşovia. Zabka nu va primi nimic din fondurile strânse.

"Ţinând cont de capacitatea noastră de a genera numerar, pur şi simplu nu avem nevoie, ca firmă, să emitem noi acţiuni în acest moment". În viitor am putea lua în considerare o astfel de posibilitate", a explicat directorul financiar.

Fondul de private equity CVC Capital Partners ar urma să rămână cel mai mare acţionar după IPO, cu o participaţie de aproximativ 40%.

Înfiinţată în 1998, Zabka este una dintre mărcile cele mai cunoscute ale Poloniei. Directorul general al Zabka, Tomasz Suchanski, a informat că grupul are peste 10.700 de magazine în Polonia.

Conducerea vede noi oportunităţi de extindere în Polonia şi intenţionează să deschidă 4.500 de unităţi în perioada 2024 - 2028, astfel încât reţeaua va ajunge la aproximativ 14.500.

În primul semestru din 2024, veniturile au crescut la 11,15 miliarde de zloţi, de la 9,18 miliarde de zloţi în urmă cu un an. În 2023, grupul a înregistrat un profit net de 356 milioane de zloţi la venituri de 19,81 miliarde de zloţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cosmin Marinescu
Ștefan Radu Oprea, drona românească
pexels.com
Profesorul Mircea Coșea
Louis Vuitton / sursa foto: Wikimedia Commons

LVMH ia locul Rolex ca principal sponsor pentru Formula 1

Gigantul francez de modă de lux, LVMH, are o nouă...

Fabrică auto / sursa foto: Freepik.com
OpenAI / sursa foto: Wikimedia Commons / Jernej Furman
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Uzină Tesla
Defrilare / sursa foto: Freepik.com
Rable
Oameni care merg pe holul unui spital / Foto: Freepik
Fotomontaj: Oana Pavelescu / DCBusiness
Urmările inundațiilor / Foto: Apele Române
Bani / FOTO: Freepik
Mică afacere / Foto: Freepik
Youtube
Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Platformă
Panouri fotovoltaice
Rachete de interceptare pentru Iron Dome / FOTO: Wikipedia

Israel: Un sistem de apărare eficient, dar costisitor

Sistemul antirachetă dezvoltat cu ajutorul companiilor...

Turiști / FOTO: Freepik
Sloda / FOTO: Captură ecran
Locuri de muncă

Start-Up Nation, oportunitate pentru șomeri

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă...


pixel