Polonia amenință Temu și Shein cu geoblocarea, pentru nerespectarea legilor naționale și europene

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Temu / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Temu / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Guvernul polonez a avertizat platformele de retail chineze Temu și Shein cu geoblocarea (o măsură care restricționează activitatea platformelor într-o anumită țară) în cazul în care nu se conformează legilor comerciale ale Poloniei și cele impuse de Comisia Europeană.

Oficialii guvernamentali au trimis celor două companii două scrisori în care atrag atenția asupra neregulilor pe care Temu și Shein le comit în mod specific.

Așadar, având în total peste 30 milioane de utilizatori în această țară (14,9 milioane – Temu și 6 milioane – Shein), cele două platforme acopera o parte foarte mare din piața online de retail din această din Polonia. În urma unor analize interministeriale și a mai multor sesizări din partea consumatorilor și a antreprenorilor locali din domeniu, oficialii polonezi au declarat că sunt nevoiți să aplice anumite măsuri comerciale coercitive asupra celor două companii.

Guvernul polonez consideră că Temu și Shein folosesc tehnici agresive de marketing care încalcă legile de protecție a consumatorului.

În mod specific, executivul polonez a identificat următoarele nereguli comerciale pe care platforma Temu le-a practicat:  

Faptul că în momentul anunțării unei reduceri, nu afișează prețul anterior acesteia, astfel încât cumpărătorul să poată face o comparație care să testifice suma redusă din preț; Mesaje cu oferte fictive; Prețuri inexacte care pot varia, impunerea unei comenzi minime disproportionate; tehnici de marketing exagerat de persuasive; lipsa informațiilor despre vânzătorul real al produsului.

În ceea ce privește mesajul transmis platformei Shein, guvernul polonez înștiințează conducerea companiei chineze că:

Nu oferă un preț de comparație din ultimele 30 zile pentru reducerile practicate, așa cum cere legea; Compania Shein este acuzată, de asemenea, de ”Greenwashing”, o practică prin care este indusă în eroare implicarea companiei în practicile de protecție a mediului. De asemenea, conform guvernului polonez, Shein folosește anumite cupoane care nu au o utilitate reală, conform scrisorii transmise de oficailii polonezi.

 

ANPC a pornit o investigație

Totodată, Shein și Temu sunt vizate și de autoritățile române. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a început de curând o anchetă care vizează o serie de aspecte promovate pe aceste platforme asemănătoare cu cele denunțate de Polonia.

"Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive - interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)" se arată în comunicatul ANPC.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CE oltenia
Foto: Freepik.com
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...


pixel