"Raliul lui Moş Crăciun", pe Wall Street. Ce aşteptări au investitorii, la final de an
Indicii principali de pe Wall...
Publicitate
În prezent, pentru a ajunge în Marea Baltică, navele care pleacă din Elblag trebuie să navigheze de-a lungul unui grind din care o parte este deţinută de Rusia şi să solicite dreptul de trecere autorităţilor din enclava rusă Kaliningrad. Partidul la putere în Polonia (PiS) susţine că este nevoie de acest canal atât din motive economice cât şi de securitate. Însă criticii susţin că acest proiect costisitor ar putea deveni un nou subiect de dispută între Varşovia şi Bruxelles după ce justiţia europeană a decis că defrişările din pădurea Bialowieza din Polonia sunt ilegale.
În apărarea acestui proiect, ale cărui costuri sunt estimate la 900 milioane zloţi (237 milioane dolari), ministrul polonez al mării şi transporturilor fluviale, Marek Grobarczyk, a spus: "Primul şi cel mai important motiv pentru construcţie este ameninţarea din Est. Aceasta este graniţa UE, NATO şi în primul rând a Poloniei, şi nu poate fi controlată cu adevărat pentru că navele pot intra în delta fluviului Vistula numai cu aprobarea Rusiei", a subliniat Grobarczyk, adăugând că lucrările de construcţie ar urma să înceapă în a doua jumătate a acestui an.
Citește și: Scandalul cărnii din Polonia. Cehia suflă și în iaurt
Cu toate acestea, vineri un oficial european a declarat că Polonia ar trebui să se abţină de la construcţia canalului înainte de a primi aprobarea Comisiei Europene. La fel ca şi pădurea Bialowieza, o parte din delta fluviului Vistula este protejată de programul UE Natura 2000. Activiştii de mediu spun că este dificil de preconizat impactul construcţiei canalului asupra speciilor care trăiesc în zona deltei fluviului Vistula, inclusiv a cormoranilor şi a pescăruşilor. "Nu există nicio specie care va beneficia de pe urma acestui proiect", susţine Michal Goc, biolog la Universitatea din Gdansk.
Partidul Lege şi Justiţie (PiS) susţine că acest canal va face din Elblag, un mic oraş port cu o rată ridicată a şomajului, unul din cele mai mari porturi din Polonia, alături de Gdansk şi Szczecin, în condiţiile în care mai multe vase vor putea ancora aici.
În prezent, portul de agrement din Elblag, construit cu fonduri europene, este vizitat de foarte puţini turişti. "Cetăţenii din Elblag susţin acest proiect. Ce fel de port este acela care nu are acces la mare?", se întreabă primarul oraşului Elblag,Witold Wroblewski.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicii principali de pe Wall...
Reuters prezintă o analiză a...
Grupul Jinjiang, contractor...
Republica Moldova se bazează pe...
Un nou proiect controversat al...
Grupaj de ştiri.
Turismul elen arată semne pozitive în 2025.
Criptomoneda este tot mai des...
Exporturile totale de gaze...
Tragedie aviatică în Kazahstan.
În noiembrie, piața neagră a...
Curs valutar, 24 decembrie 2024.
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României...
Autoritățile iraniene au ridicat o serie de interdicții.
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere, 24 decembrie.
Greva angajaților Starbucks din SUA se extinde la peste...
Ministerul Afacerilor Externe a...
Luni seara a avut loc prima...
Vladimir Putin și premierul...