Valentin Lazea (BNR), mesaj pentru cei care cer majorări de salarii şi facilităţi fiscale: La anul va veni nota de plată
În prezent, pentru a ajunge în Marea Baltică, navele care pleacă din Elblag trebuie să navigheze de-a lungul unui grind din care o parte este deţinută de Rusia şi să solicite dreptul de trecere autorităţilor din enclava rusă Kaliningrad. Partidul la putere în Polonia (PiS) susţine că este nevoie de acest canal atât din motive economice cât şi de securitate. Însă criticii susţin că acest proiect costisitor ar putea deveni un nou subiect de dispută între Varşovia şi Bruxelles după ce justiţia europeană a decis că defrişările din pădurea Bialowieza din Polonia sunt ilegale.
În apărarea acestui proiect, ale cărui costuri sunt estimate la 900 milioane zloţi (237 milioane dolari), ministrul polonez al mării şi transporturilor fluviale, Marek Grobarczyk, a spus: "Primul şi cel mai important motiv pentru construcţie este ameninţarea din Est. Aceasta este graniţa UE, NATO şi în primul rând a Poloniei, şi nu poate fi controlată cu adevărat pentru că navele pot intra în delta fluviului Vistula numai cu aprobarea Rusiei", a subliniat Grobarczyk, adăugând că lucrările de construcţie ar urma să înceapă în a doua jumătate a acestui an.
Citește și: Scandalul cărnii din Polonia. Cehia suflă și în iaurt
Cu toate acestea, vineri un oficial european a declarat că Polonia ar trebui să se abţină de la construcţia canalului înainte de a primi aprobarea Comisiei Europene. La fel ca şi pădurea Bialowieza, o parte din delta fluviului Vistula este protejată de programul UE Natura 2000. Activiştii de mediu spun că este dificil de preconizat impactul construcţiei canalului asupra speciilor care trăiesc în zona deltei fluviului Vistula, inclusiv a cormoranilor şi a pescăruşilor. "Nu există nicio specie care va beneficia de pe urma acestui proiect", susţine Michal Goc, biolog la Universitatea din Gdansk.
Partidul Lege şi Justiţie (PiS) susţine că acest canal va face din Elblag, un mic oraş port cu o rată ridicată a şomajului, unul din cele mai mari porturi din Polonia, alături de Gdansk şi Szczecin, în condiţiile în care mai multe vase vor putea ancora aici.
În prezent, portul de agrement din Elblag, construit cu fonduri europene, este vizitat de foarte puţini turişti. "Cetăţenii din Elblag susţin acest proiect. Ce fel de port este acela care nu are acces la mare?", se întreabă primarul oraşului Elblag,Witold Wroblewski.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va face...
Potrivit unui raport publicat...
Țările din componența Grupului...
Pe măsură ce SUA impune taxe...
Traderii mizează pe faptul că...
Guvernul polonez susține planul...
Xi Jinping și Vladimir Putin au...
Microsoft le-a cerut...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
CFR Călători dă startul...
Un district din megapolisul...
Prețul spot al energiei...
Berkshire Hathaway, firma de...
România a început anul cu un import mai mare de gaze...
Economia Japoniei a scăzut în primul trimestru iar yenul...
Ministerul Energiei a lansat în dezbatere publică...
10 bani în plus la fiecare...
Chevron urmează să lanseze operațiunea de vânzare...
Sony își reînnoiește gama Xperia cu două smartphone-uri...
Senatorii vor dezbate la...
Asociația Marilor Rețele...
Metalul galben s-a înscris de...
Inteligența artificială și realitatea augmentată vor...
„O meserie atipică, cu oameni atipici”: la Blaise...