Pachetul fiscal va fi decis miercuri. Guvernul vrea legiferarea până pe 7 iulie
Guvernul se află în criză de...
Cele două companii au încheiat un acord de intenție neobligatoriu, care ar trebui să ducă la separarea filialei într-o entitate independentă, astfel încât Porsche să poată accesa capitalul V4Drive „prin intermediul unei participări majoritare”, a anunțat Varta.
Nu a fost specificată valoarea tranzacției planificate.
Prețul acțiunilor Varta, cunoscută publicului pentru bateriile de consum, dar care produce și baterii auto și sisteme de stocare a energiei regenerabile, a câștigat vineri aproape 20% la Bursa de la Frankfurt.
Pentru compania puternic îndatorată și aflată în proces de restructurare, investiția Porsche ar avea un efect financiar „eliberator”, potrivit analistului Jürgen Molnar de la Robomarket. Acțiunile Varta, cotate în prezent la puțin peste 10 euro, valorau aproape 200 la începutul anului 2021.
Bine pentru toți
Pentru Porsche, subsidiara de sport a Volkswagen, în plină electrificare, această investiție ar putea reduce dependența de furnizorii asiatici de baterii, precum CATL din China.
Porsche a lansat în 2021 un proiect de dezvoltare a propriilor baterii, prin intermediul subsidiarei sale Cellforce, destinat să producă în masă baterii de înaltă performanță în 2024. Nu a fost încă decisă locația, chiar dacă, la un moment dat, s-a vorbit despre Baden-Württemberg (Sud-Vest).
Este posibil înființarea unei unități în Statele Unite, motivată de subvenții americane în cadrul planului de susținere a industriei ecologice (Inflation Reduction Act, IRA). O altă opțiune ar fi furnizarea de baterii de către filiala PowerCo a grupului Volkswagen, a cărei producție urmează să înceapă în 2025.
Încă nu s-a luat vreo decizie
„Încă nu a fost luată nicio decizie”, a declarat vineri un purtător de cuvânt Porsche pentru AFP. La fel ca și alți producători, Porsche se confruntă cu amenințarea mărcilor chineze care sunt înaintea curbei în vehiculele electrice.
În 2023, marca a vândut doar în jur de 40.629 de unități ale Taycan, singurul său model 100% electric de pe piață, sau o cotă de 12,7% din vânzările sale totale. Aceasta este încă departe de obiectivul său de a avea peste 80% din livrările sale să fie modele 100% electrice în 2030.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul se află în criză de...
RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...
Autoritatea de Supraveghere...
Compania britanică Nothing...
RAR avertizează că peste 85.000...
Ciprian Tătăruşanu, fostul...
Curs valutar BNR, 1 iulie 2025.
Germania vrea să salveze...
Activele nete ale celor 248 de...
UE cere eliminarea imediată a...
Administrația Fondului pentru...
La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...
DGAF a identificat o fraudă...
Emmanuel Macron trage un semnal...
Renault ar urma să raporteze în...
Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...
ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...
Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...
Guvernul României a adoptat...