Portul Constanța este pregătit pentru a prelua mai multe cereale ucrainene

Autor: Vlad Roibu
Data publicării:
Portul Constanța este pregătit pentru un volum mai mare de transport de cereale ucrainene
Portul Constanța este pregătit pentru un volum mai mare de transport de cereale ucrainene
Portul Constanța poate prelua o cantitate mai mare de cereale din Ucraina deși în ultima vreme s-au intensificat atacurile rusești asupra porturilor de pe Dunăre ale țării vecine, prin intermediul cărora se face transferul cerealelor spre România.

În danele Portului Constanţa, o navă cargo care urmează să ajungă în Belgia este încărcată cu tone de rapiţă printr-un furtun uriaş de metal în timp ce alte nave îşi aşteaptă rândul să fie încărcate, transmite AFP.

De la debutul invaziei ruseşti în Ucraina, Portul Constanţa se străduieşte să se adapteze la afluxul suplimentar de cereale care a apărut ca urmare a perturbării rutelor tradiţionale de shipping din cauza războiului.

În prima jumătate a acestui an, prin Portul Constanţa au trecut 7,5 milioane de tone de cereale ucrainene, comparativ cu 8,7 milioane de tone pentru întregul an 2022.

După ce Moscova s-a retras luna trecută din acordul internaţional care permitea Kievului să exporte aproximativ 36 de milioane de tone de cereale via porturile sale de la Marea Neagră, Constanţa se aşteaptă să joace un rol şi mai important în expedierea cerealelor ucrainene.

"Suntem pregătiţi pentru cantităţi mai mari de cereale ucrainene", spune Dan Dolghin, director de operaţiuni la Comvex S.A., una dintre companiile din Portul Constanţa care preiau cerealele care ajung aici prin intermediul trenurilor, barjelor şi camioanelor şi le încarcă pe nave.

Dolghin a menţionat investiţiile de trei milioane de euro pe care compania sa le-a făcut în ultima perioadă pentru a-şi creşte capacitatea de descărcare a barjelor. "Putem descărca nave la o viteză de 3.000 de tone pe oră, echivalentul a două trenuri", a spus Dan Dolghin.

De asemenea, Comvex intenţionează să îşi crească capacităţile de depozitare cu 50.000 de tone, în următoarele luni, până la 250.000 de tone.

Compania are deja în silozurile sale aproximativ 3.600 de tone de porumb ucrainean. Dolghin a spus că în curând ar urma să ajungă şi grâu din Ucraina.

Cea mai mare parte a cerealelor intermediate de Comvex ajung în Constanţa prin intermediul trenurilor şi barjelor din porturile ucrainene Reni şi Izmail. Însă tocmai aceste porturi au devenit în ultima vreme ţinta atacurilor ruseşti.

Pe de altă parte, transportul pe cale feroviară este aşteptat să crească, spune Dolghin. În prezent, sunt construite facilităţi astfel încât trenurile care utilizează ecartamentul ucrainean mai mare să poată să îşi transfere încărcătura pe sistemul feroviar românesc. Lucrările ar urma să fie finalizate în câteva săptămâni, a spus Dolghin, adăugând că acum Portul Constanţa are mai multe linii de tren decât anul trecut.

Pe de altă parte, Dan Dolghin a recunoscut că punctele de intrare în port, în special cele destinate camioanelor, suferă în continuare de blocaje.

La fel ca şi în afara porturilor ucrainene, cozi lungi de camioane se formează în jurul Portului Constanţa, majoritatea camioanelor fiind încărcate cu cereale româneşti. Chiar dacă cozile la intrarea în port sunt ceva obişnuit în această perioadă a anului când sunt recoltate cerealele, unii şoferi de camion spun că războiul a înrăutăţit lucrurile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Discuții, simulări, ipoteze / FOTO: Freepik
Protecția consumatorului
Curs valutar

Burs BNR. Leul pierde din elan. Aurul își continuă creșterea

Moneda naţională s-a depreciat, marţi, în raport cu...

Cupru Min

Cupru Min SA are un nou Consiliu de Administraţie

Compania care exploatează zăcământul de la Roşia Poieni,...

Se modifică Legea taximetriei
Cumpărături online

Cine este vânzătorul pe platforma Temu?

> Unde ar trebui să returnez bunurile, cui ar trebui...

O femeie își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Banca Centrală a Ungariei

Forintul s-a prăbușit. Decizia băncii centrale a Ungariei

Ungaria este pregătită să mențină ratele dobânzilor...

Bună dimineața! Să aveți o zi minunată! / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja
La birou / FOTO: Freepik

UE vs SUA: Ce nu au reușit europenii în ultimii 50 de ani

În raportul său despre competitivitatea europeană,...

Lingouri de aur / FOTO: Unsplash
Inginer / FOTO: Freepik
Casa Albă / Foto: Freepik

SUA pregătesc o nouă lovitură pentru China

Statele Unite urmează să implementeze noi reglementări...

La fermă / FOTO: Freepik

Vești bune de la APIA pentru mai mult de 400.000 de fermieri

Suma totală autorizată depășește 172,86 milioane de...

Se caută firmă / FOTO: Freepik
Petrol / sursa: Freepik.com
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu
Tendințele noi în moda office
Recoltarea strugurilor dintr-o podgorie
Ceasuri / Foto: Emran Kassim / Flickr

Exporturile de ceasuri elvețiene s-au prăbușit în septembrie

Exporturile de ceasuri elvețiene înregistrează cea mai...

Tineri / Foto: Freepik

pixel