Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Discuția a survenit după negocierile purtate cu un fond suveran de investiții din Emiratele Arabe Unite prin care ar urma să se concretizeze un proiect pentru care Guvernul României a semnat în 2022 diferite memorandumuri, ”pentru molurile 3 și 4, acesta a fost principalul proiect pe care s-a discutat astăzi – extinderea capacității Portului Constanța până la 20% prin investiția în aceste moluri”, explică Mihai Teodorescu.
”Investiția minimă ar fi de peste 1,2 miliarde de euro iar investitorii fac parte dintr-un fond suveran de investiții cu o largă deschidere asupra proiectelor de infrastructură și de digitalizare în Emiratele Arabe, Abu Dhabi. Practic, Portul Constanța a avut anul trecut o creștere istorică de peste 92 milioane de tone pentru un port proiectat acum la 100 milioane de tone, vom avea practic minim 120 - 125 milioane de tone, capacitate de operare efectivă care va reprezenta principala poartă de tranzit și de operare a mărfurilor, atât pentru inițiativa celor trei mări cât și pentru Uniunea Europeană”, a completat Mihai Teodorescu.
În ceea ce privește etapa incipientă a proiectului, directorul general al Portului Constanța a declarat:
”Trebuie să se concretizeze parteneriatul public-privat între acest fond de investiții și Guvernul României, prin Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța dar totodată noi mergem în paralel pe linii de finanțare europene și surse proprii guvernamentale. Concret, trebuie să semnăm due dilligence-ul pentru tot ceea ce înseamnă calculul de investiție privind părțile pe care și le asumă Guvernul României și fondul de investiții. Noi suntem foarte pozitivi în acest lucru și credem că într-o lună sau două vom avea bine definită această inițiativă”.
”Vom avea 17 dane noi pregătite de operare, adâncimile vor porni de la 16,5 metri până la 19 metri. Cel mai mare port de la Marea Neagră va putea opera cele mai mari nave care vor tranzita și vor opera pentru traficul de marfă și schimbul de mărfuri pentru UE.
Portul Constanța este, având în vedere contextul geostrategic, cel mai important port și cea mai importantă poartă în UE mai ales în contextul în care sunt problemele din Marea Roșie, aceste tensiuni din Orient, și nu în ultimul rând, tragedia războiului din Ucraina”, a conchis Mihai Teodorescu.
CItește și: Portul Constanța a înregistrat cele mai mari exporturi de cereale în 2023
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...