Portul Constanța își va mări capacitatea. Oportunitate pentru România în contextul geopolitic actual

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Aflată în fază de negocieri, extinderea capacității Portului Constanța ar putea prinde contur în următoarea lună, afirmă Mihai Teodorescu, directorul general al celui mai mare port al țării care, odată cu această ocazie, își va reconfigura potențialul în ceea ce privește transportul de marfă către Europa.

Discuția a survenit după negocierile purtate cu un fond suveran de investiții din Emiratele Arabe Unite prin care ar urma să se concretizeze un proiect pentru care Guvernul României a semnat în 2022 diferite memorandumuri, ”pentru molurile 3 și 4, acesta a fost principalul proiect pe care s-a discutat astăzi – extinderea capacității Portului Constanța până la 20% prin investiția în aceste moluri”, explică Mihai Teodorescu.

 

Valoarea investiției

”Investiția minimă ar fi de peste 1,2 miliarde de euro iar investitorii fac parte dintr-un fond suveran de investiții cu o largă deschidere asupra proiectelor de infrastructură și de digitalizare în Emiratele Arabe, Abu Dhabi. Practic, Portul Constanța a avut anul trecut o creștere istorică de peste 92 milioane de tone pentru un port proiectat acum la 100 milioane de tone, vom avea practic minim 120 - 125 milioane de tone, capacitate de operare efectivă care va reprezenta principala poartă de tranzit și de operare a mărfurilor, atât pentru inițiativa celor trei mări cât și pentru Uniunea Europeană”, a completat Mihai Teodorescu.

În ceea ce privește etapa incipientă a proiectului, directorul general al Portului Constanța a declarat:

”Trebuie să se concretizeze parteneriatul public-privat între acest fond de investiții și Guvernul României, prin Compania Națională a Porturilor Maritime Constanța dar totodată noi mergem în paralel pe linii de finanțare europene și surse proprii guvernamentale. Concret, trebuie să semnăm due dilligence-ul pentru tot ceea ce înseamnă calculul de investiție privind părțile pe care și le asumă Guvernul României și fondul de investiții. Noi suntem foarte pozitivi în acest lucru și credem că într-o lună sau două vom avea bine definită această inițiativă”.

 

Cum va fi extins Portul Constanța

”Vom avea 17 dane noi pregătite de operare, adâncimile vor porni de la 16,5 metri până la 19 metri. Cel mai mare port de la Marea Neagră va putea opera cele mai mari nave care vor tranzita și vor opera pentru traficul de marfă și schimbul de mărfuri pentru UE.

Portul Constanța este, având în vedere contextul geostrategic, cel mai important port și cea mai importantă poartă în UE mai ales în contextul în care sunt problemele din Marea Roșie, aceste tensiuni din Orient, și nu în ultimul rând, tragedia războiului din Ucraina”, a conchis Mihai Teodorescu.

Youtube video image

 

CItește și: Portul Constanța a înregistrat cele mai mari exporturi de cereale în 2023

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu

pixel