Efectele măsurilor fiscale. România, mai puţin atractivă pentru investitori - Analiză
Măsurile fiscale luate în regim...
Acum, se pune întrebarea dacă angajații pot fi obligați în vreun fel să facă aceste teste.
Inspecția Muncii explică
Potrivit Hotărârii de Guvern 355/2007 și Legii 319/2006, supravegherea sănătății angajaților e asigurată prin medicii de medicina muncii. Respectiv supravegherea sănătății lucrătorilor reprezintă, potrivit HG 355, totalitatea serviciilor medicale care asigură prevenirea, depistarea, dispensarizarea bolilor profesionale și a bolilor legate de profesie, precum și menținerea sănătății și a capacității de muncă a lucrătorilor.
Așadar, conform legii, medicul de medicina muncii asigură supravegherea activă a sănătății lucrătorilor în raport cu caracteristicile locului de muncă și, în mod particular, cu factorii de risc profesional.
Orice inițiativă a angajatorului cu privire la acțiuni întreprinse pentru depistarea și limitarea transmiterii infecției suspecte cu SARS-CoV-2 trebuie să țină seama de faptul că art. 6 din Legea 418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicina muncii precizează:
Covid-19. Teste serologice rapide, disponibile în farmacii
”Medicul specialist de medicina muncii este principalul consilier al angajatorului și al reprezentanților angajaților în probleme de promovare a sănătății în munca și în îmbunătățirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătății în muncă”.
Implementarea unor practici de lucru sigure pentru limitarea expunerii la COVID-19 la locul de muncă necesită în primul rând evaluarea riscurilor și, ulterior, realizarea unei ierarhii a măsurilor de control și prevenire", subliniază Inspecția Muncii.
În Legea nr. 418/2004 scrie că medicul de medicina muncii identifică factorii de risc și participă la acțiunile de evaluare a acestora - nu angajatorul identifică riscurile, notează avocatnet.ro.
"Având în vedere prevederile legale amintite mai sus și în situația epidemiologică actuală, instituțiile care au atribuții specifice în stabilirea diverselor măsuri care se impun, respectiv anchete epidemiologice, verificări, controale, teste sunt Ministerul Sănătății prin Direcțiile de Sănătate Publică, Comitetul pentru Situații de Urgență și medicii de medicina muncii", mai spun reprezentanții Inspecției Muncii, citați de avocatnet.ro.
Așadar, concluzia este că angajatorii nu-și pot obliga lucrătorii să facă astfel de teste.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Măsurile fiscale luate în regim...
Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.
Proiectele de acte normative...
Randamentele scad după haosul...
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Trump și Putin, discuție fără...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se confruntă cu o criză...
UiPath îl numește pe David...
Ministerul Transporturilor și...
Giganții industriali europeni...
Analistul economic Petrișor...
Rovinieta se scumpește din...
Vicepremierul Tanczos Barna a...
Curs valutar BNR, 3 iulie 2025.
Preşedintele Cartel Alfa,...
Criza e reală, cifrele nu mai...
Creşterea cotei generale de...
Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.