Precizările AFIR privind aplicarea ştampilei pe documente

Autor: Antonio Grigore
Data publicării:
Aplicarea ştampilei ca modalitate de autentificare a documentelor şi înscrisurilor este voluntară şi nu reprezintă un motiv pentru respingerea documentelor.
Aplicarea ştampilei ca modalitate de autentificare a documentelor şi înscrisurilor este voluntară şi nu reprezintă un motiv pentru respingerea documentelor.
Aplicarea ştampilei ca modalitate de autentificare a documentelor şi înscrisurilor este voluntară şi nu reprezintă un motiv pentru respingerea documentelor sau documentaţiilor depuse la instituţii publice de beneficiarii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR 2020) şi solicitanţii de fonduri europene nerambursabile, a anunţat vineri Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).

Potrivit AFIR, interdicţia respingerii documentelor fără ştampilă de către autorităţile şi instituţiile publice este întărită şi de prevederea OUG 17/2015 conform căreia "Fapta de a solicita persoanelor fizice, persoanelor juridice de drept privat, entităţilor fără personalitate juridică, precum şi persoanelor juridice de drept public aplicarea ştampilei pe declaraţii, cereri, contracte sau orice alte documente sau înscrisuri, săvârşită de către persoana din cadrul unei instituţii sau autorităţi publice, constituie abatere disciplinară şi atrage răspunderea disciplinară a acesteia, conform prevederilor legale".

AFIR este una dintre primele instituţii publice care a implementat mecanisme electronice online de preluare şi de procesare a documentaţiilor de lucru, în speţă a documentaţiilor necesare accesării fondurilor europene şi implementării proiectelor de investiţii finanţate prin PDNR 2020. Acest mecanism este funcţional încă din anul 2018, astfel încât, pentru beneficiarii AFIR, eliminarea obligativităţii ştampilării documentelor este doar una dintre măsurile de simplificare a procesului de accesare a fondurilor europene

Citește și: Bariera high-tech a Israelului, inovație în apărare, stârnește controverse
AFIR are, de asemenea, capacitatea instituţională de a aplica prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 38 din 30 martie 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, fără ca beneficiarii PNDR 2020 să fie obligaţi să schimbe modalitatea de lucru şi de comunicare cu instituţia.

În acest sens, se precizează că pentru beneficiarii PNDR 2020, utilizarea semnăturii electronice din etapa de contractare şi până la ultima tranşă de plată este obligatorie, începând din august 2018.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Nicușor Dan la Bruxelles / Foto: presidency.ro
ANAF / Foto: Oana Pavelescu

Ce formulare se depun la ANAF la începutul lui iulie

Contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA trebuie...

Asigurări / Foto: Freepik
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Dragos Pislaru, ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene
Shell
E-commerce
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Militar sau mercenar?
Cazino / Foto: Freepik
Taxarea prograsivă / Foto: Freepik
STUDIU: Majoritatea consumatorilor globali susţine interzicerea tipurilor de plastic ce nu pot fi reciclate uşor
Nu scăpăm de caniculă

Cod portocaliu de caniculă în București și 12 județe

Capitala şi 12 judeţe din sudul şi vestul ţării se vor...

BVB
Cod roșu de furtună
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Uniunea Europeană
Notificare telefon

Nou val de fraude telefonice în numele CEC Bank

Atenție la apeluri înșelătoare: Escrocii se dau drept...


pixel