Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Nu sunt turbării, ci câmpuri de trestie de zahăr și muștar care înconjoară distileria, unde Piccadily, proprietarul brandului indian creat în urmă cu doi ani, accelerează producția și construiește un teren de golf cu trei găuri pentru a atrage cunoscătorii și iubitorii de whisky în această țară, relatează, într-un reportaj, agenția Reuters.
Într-o perioadă în care India se impune ca producător, malțul ei single remodelează piața locală a băuturilor spirtoase, care valorează 33 de miliarde de dolari.
Branduri globale consacrate, cum ar fi Glenlivet, produs de francezul Pernod Ricard, și Talisker, de la britanicul Diageo, concurează pentru spațiul de raft cu rivalii locali Indri, Amrut și Rampur de la Radico Khaitan.
Spre deosebire de multe țări asiatice în care berea domină vânzările de alcool, în India se consumă whisky. Potrivit analiștilor, recompensele mondiale, dezvoltarea clasei de mijloc și numărul mare de iubitori de băuturi fine dornici să încerce mărci noi, au schimbat peisajul whisky-ului.
Aditya Prakash Rao a renunțat la băuturile străine consumate anterior, cumpărând acum malțuri indiene. Whisky-ul indian îi dă domnului Rao un sentiment de mândrie națională și se potrivește bine cu bucătăria indiană, explică specialiștii. „Nimic nu e mai bune decât malțul indian pentru a ”stropi” bucatele noastre tradiționale, care sunt picante. O combinație care îmi place, spune Rao.
Ediția de colecție Diwali de la Indri, în valoare de 421 dolari, a câștigat „Best in Show” la degustarea în orb Whiskys of a World Awards, organizată la San Francisco în august, învingându-i pe concurenții scoțieni și americani.
Ca răspuns la tendința „băutură în India”, mărcile globale care s-au concentrat pe malțurile single maturate în Scoția, se îndreaptă spre whisky-urile indiene pentru a profita de boom-ul uneia dintre cele mai mari piețe de whisky din lume.
Cu participarea unor vedete din Bollywood, Pernod a lansat zilele trecute primul său single malt fabricat în India, Longitude 77, la un preț de 48 de dolari, cu planuri de a extinde vânzările în Dubai și apoi în restul lumii. "Suntem extrem de optimiști în ceea ce privește această categorie. A cunoscut o creștere fără precedent", a declarat Kartik Mohindra, director de marketing, Pernod India.
Diageo, rivalul lui Pernod, a lansat anul trecut primul său single malt indian, Godawan - numit după o pasăre indiană mare, pe cale de dispariție - care se vinde pe cinci piețe mondiale, inclusiv în Statele Unite.
„Se pare că facem tranziția de la whisky indian la whisky indian – în India și la nivel global”, a declarat Vikram Damodaran, directorul de inovare al Diageo în India. Glenlivet de la Pernod, care a fost mult timp cel mai bine vândut single malt din India, în ciuda faptului că a crescut cu 39% în volum anul trecut, a fost detronat anul trecut de Amrut, care a crescut cu 183%, potrivit datelor Euromonitor.
Malțurile indiene au crescut cu 144% în 2021-22, depășind creșterea de 32% a Scotch, conform datelor din Analiza pieței de băuturi IWSR. Până în 2027, consumul de malțuri indiene este de așteptat să crească cu 13% pe an, față de 8% pentru scotch.
Producătorul indian Piccadily Distilleries speră să își mărească capacitatea cu 66%, până la 20.000 de litri (5.300 de galoane) pe zi până în 2025, pentru a depăși cele 18 piețe de peste mări care reprezintă 30% din vânzările sale, a declarat fondatorul Siddhartha Sharma.
Compania intenționează să dubleze numărul de butoaie la 100.000 la distileria sa extinsă într-o zonă agricolă la 160 de mile nord de capitala Indiei.
Mărcile locale nu sunt ieftine: Indri vinde de la 37 de dolari sticla, Amrut la 42 de dolari și Rampur la 66 de dolari în magazinele din apropiere de New Delhi. Pentru comparație, Glenlivet de la Pernod se vinde între 40 și 118 dolari, în funcție de vârstă.
La lansarea Longitude 77, Pernod a servit directorilor generali, diplomați, bucătari celebri și alți invitați noul single malt și cocktailuri preparate din acesta, combinate cu ingrediente locale precum șofranul Kashmir și mango Alphonso.
Radico se așteaptă ca vânzările Rampur să se dubleze în fiecare an și se va concentra mai mult pe extinderea pieței interne, vânzările în străinătate reprezentând 75% din afacerile sale, a declarat Sanjeev Banga, președintele afacerilor internaționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...