Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe roşu şedinţa de luni
Bursa de la Bucureşti a deschis cu scăderi pe...
Pentru prima dată, Paris și Berlin vor fi legate luni, printr-o linie feroviară directă de mare viteză, care va reduce timpul de călătorie între cele două capitale la opt ore.
Primul tren direct a plecat luni dimineață, la ora 9:55, din Gara de Est din Paris, cu o sosire planificată la Berlin la ora 18:03. În sens invers, primul tren va pleca din Berlin la ora 11:54 și va ajunge la Paris la ora 19:54. Ambele capitale vor beneficia de o singură cursă zilnică în fiecare direcție, operată de trenuri ICE, trenurile de mare viteză germane, care vor opri și în Strasbourg, Karlsruhe și Frankfurt.
Un preț accesibil pentru o călătorie ecologică
Linia directă Paris-Berlin a fost anunțată pentru prima dată în mai 2022 și inițial programată să fie lansată la finalul lui 2023. Inaugurarea are loc pe 16 decembrie 2024, cu prețuri de pornire de 59,99 euro pentru clasa a doua și 69,99 euro pentru clasa întâi. Prețurile vor varia în funcție de gradul de ocupare al trenurilor, conform sistemului „yield management”.
Unul dintre principalele argumente ale acestui proiect este cel ecologic. Reprezentanții SNCF și Deutsche Bahn subliniază că o călătorie Paris-Berlin cu trenul generează doar 2 kg de CO2 per pasager, comparativ cu 200 kg emise de un zbor pe aceeași rută.
„Tot mai mulți oameni sunt dispuși să accepte un timp de călătorie mai mare pentru beneficiile ecologice. Este un semn bun!”, a declarat Jean-Pierre Farandou la anunțarea proiectului.
Creșterea conectivității între Franța și Germania
Noua linie va crește numărul conexiunilor zilnice între Franța și Germania de la 24 la 26. Aceasta se alătură reluării trenului de noapte Paris-Berlin în decembrie 2023, un alt proiect de succes al SNCF și Deutsche Bahn.
Uniunea Europeană și-a propus să dubleze traficul feroviar internațional de mare viteză până în 2030 și să-l tripleze până în 2050, ca parte a angajamentelor sale climatice. Michael Peterson, responsabil pentru transportul de lungă distanță la Deutsche Bahn, a menționat că este nevoie de 20.000 de kilometri de linii feroviare de mare viteză suplimentare în Europa, față de cei 11.300 existenți.
Provocări și perspective
Cu toate acestea, extinderea liniilor feroviare de mare viteză implică provocări semnificative, inclusiv adoptarea unui sistem de semnalizare standardizat pe continent. Noua conexiune Paris-Berlin marchează un pas înainte în atingerea obiectivelor Uniunii Europene și în consolidarea rolului transportului feroviar în Europa.
Prin această inițiativă, Paris și Berlin nu sunt doar mai aproape una de cealaltă, ci deschid și calea către o rețea feroviară europeană mai integrată și sustenabilă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de la Bucureşti a deschis cu scăderi pe...
Nivelul consumului a atins un...
Adrian Voican, vicepreşedinte...
Veștile nu sunt deloc proaste.
Bitcoin, cea mai populară...
James Dyson, inventatorul...
Decizia vine pe fondul crizei...
Într-o încercare disperată de a-și redresa poziția pe...
Un pas istoric pentru...
Iată principalele puncte de...
România a exportat, duminică,...
Paul Anghel, directorul...
Familia Walton, cunoscută pentru imperiul Walmart, a...
Grupaj de ştiri, 15 decembrie.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului...
Franța, retrogradată de...
Fondatorul brandului de modă...
ING vine cu noutăţi pentru...
Care este stadiul absorbţiei...
Principalul indice BET a înregistrat a urcat ușor.