Prețurile afișate în farmacii, vizate de ANPC. Noi reguli

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Farmaciile au reguli noi pentru afișarea prețurilor
Farmaciile au reguli noi pentru afișarea prețurilor
ANPC vrea să clarifice modul de afișare a prețurilor produselor, atât în cazul magazinelor fizice, în farmacii cât și în cazul magazinelor online.

Astfel, ANPC a emis un ordin prin care vrea să fie eliminate orice fel de neclarități. 

Autoritatea spune că în urma acțiunilor de control au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse, pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona.

Astfel, se spune în documentul ANPC, se afișează pe produs, cu cifre de dimensiuni mai mari, prețul mai mic dar care este valabil doar la comercializarea prin intermediul cardului emis de operatorul economic/farmacie, iar prețul mai mare, aplicabil fără card, se trece cu cifre mai mici, astfel încât consumatorul care nu posedă un card la operatorul economic respectiv este indus în eroare prin aplicarea prețului mai mare.

ANPC reclamă și faptul că nu sunt limitate cazurile în care operatorii economici solicită consumatorului cardul de fidelitate fără a rezulta din bonul de casă eliberat vreo reducere de pret, consumatorul fiind astfel indus în eroare.

Prin noul ordin ANPC urmărește să elimine unele practici care urmăresc să determine consumatorul să ia o decizie de cumpărare, oferindu-se perpectiva unui fals avantaj material. 

Documentul emis de ANPC mai explică și că operatorii economici, în general, inclusiv cei din domeniul farmaciilor trebuie să ofere informații clare cu privire la prețurile practicate.

În acest sens, ANPC a emis un ordine care este pus în dezbatere publică și care are în vedere următoarele prevederi:

”Art. 1. Prezentul ordin stabileşte condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea /intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.

Art. 2. In cazul unei vânzări directe, operatorii  economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul, cel putin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, marime și alte caracteristici.

Art. 3. In cazul unei vânzări on-line operatorii  economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin afișarea în același câmp vizual în care este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.

Art. 4. Solicitarea şi utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor, este interzisă.

Art. 5. Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în onitorul Oficial al României, Partea I”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cadastru / Foto: Freepik
Lingou de aur
Mike Huckabee, ambasadorul SUA în Israel
Jerome Powell

Fed nu mișcă dobânda, dar avertizează: vine stagflația!

Rezerva Federală a Statelor Unite (Fed) a decis miercuri...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
BVB
Programe AFM 2025
Oameni pe strada

Doar 3 români din 10 au loc în adăposturi în caz de război

Lipsa unei strategii naționale, adăposturi construite...

Transelectrica
Showroom / Foto: Freepik

APIA condamnă suspendarea programului "Rabla" 2025

APIA avertizează: decizia AFM de suspendare a Rabla Auto...

Avioane Craiova
Reuniunea G7 din Canada
Andrei Șercanean
Ridesharing
Doraly

Comisarii ANPC au găsit nereguli grave la Doraly 1 și 2

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au aplicat,...

Cosmin Marinescu
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu

Leul a pierdut teren în faţa euro şi a dolarului

Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu principalele...

București / Foto: Oana Pavelescu
Freepik.com
ANAF
SUA-Rusia / FOTO: Freepik
Kelemen Hunor
Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Transelectrica

pixel