Primul Pact Național pentru Autostrăzi, solicitat public

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
S-au reluat lucrările pe lotul Câmpia Turzii-Cheţani
S-au reluat lucrările pe lotul Câmpia Turzii-Cheţani
Asociaţia Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) solicită public "Primul Pact Naţional pentru Autostrăzi", la care să adere toţi factorii decizionali implicaţi, dar şi companiile româneşti din domeniu.

"În premieră naţională a fost înfiinţată asociaţia care reuneşte constructorii români din domeniul infrastructurii rutiere. Asociaţia Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) a fost creată din dorinţa de a avea o voce unică şi puternică a companiilor autohtone în relaţia cu autorităţile române, forurile europene, mediul financiar - bancar şi, cel mai important, cu beneficiarii lucrărilor de infrastructură - cetăţenii români. Este de notorietate faptul că firmele româneşti sunt prezente pe toate şantierele din domeniul infrastructurii rutiere în calitate de contractori, subcontractori, prestatori şi furnizori", se menţionează într-un comunicat de presă al organizaţiei, transmis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, situaţia infrastructurii rutiere din România, în ultimii 30 de ani, arată că ritmul de construcţie pe şantierele de autostrăzi a fost unul extrem de lent în comparaţie cu cel al dezvoltării economice.

"Suntem, în continuare, la coada clasamentului Uniunii Europene cu doar 866 de kilometri de autostradă şi, de cele mai multe ori, soluţiile propuse pentru proiectele de infrastructură rutieră nu au fost cele mai bune şi aşteptate de către români. ARCA solicită public "Primul Pact Naţional pentru Autostrăzi" la care să adere toţi factorii decizionali implicaţi, dar şi firmele româneşti din domeniu, pentru ca România să fie repusă pe harta marilor investiţii, iar românii să beneficieze de o creştere accelerată a nivelului de trai. Firmele româneşti din domeniul infrastructurii rutiere sunt parteneri de încredere ai statului român. În toată această perioadă de criză generată de pandemia de COVID-19, companiile cu capital autohton au reuşit, prin eforturi proprii, să menţină deschise şantierele din domeniul infrastructurii rutiere, demonstrând, încă o dată, că #româniiconstruiescromânia", susţin reprezentanţi asociaţiei de profil.

ARCA reuneşte constructori români din domeniul infrastructurii rutiere în ale căror companii lucrează peste 3.000 de angajaţi. Companiile cu capital 100% românesc, membre ale asociaţiei, derulează proiecte de miliarde de lei în domenii, precum: construcţia de autostrăzi, construcţia şi reabilitarea drumurilor naţionale şi judeţene, construcţia de piste aeroportuare, reabilitarea şi extinderea infrastructurii în mediul urban şi rural.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Benzinărie Lukoil
Banca Naționala a României
Google / Foto: Unsplash
Petroliști Aramco / Foto: Aramco
George Niculescu
Radu Miruță
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Rabla. Foto: Pexels.com
Blocul din cartierul bucureștean Rahova, distrus de o explozie provocată de o acumulare de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
TVA / Foto: Freepik.com
Cosmin Marinescu
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Bani
Tanc distrus în Ucraina / Foto: Freepik
Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro
București / Foto: Oana Pavelescu
Ședință de guvern
Transfăgărășan / Foto: Freepik
Wall Street. Foto: Freepik.com
Bogdan-Gruia Ivan
Bani. Freepik.com
Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe agenda şedinţei de joi a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Freepik.com
Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Poluare / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare

pixel