Primul taxi aerian va funcționa în Statele Unite. Aparatele de zbor sunt 100% electrice

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Primul taxi aerian
Primul taxi aerian
Autoritățile americane de reglementare în domeniul aviației au propus standarde pentru un taxi aerian fabricat de Joby Aviation Inc., deschizând calea pentru prima certificare oficială a noului avion electric.

Administrația Federală a Aviației a dezvăluit luni "criteriile de navigabilitate" pentru JAS4-1 al companiei Joby, o aeronavă pentru patru pasageri proiectată să se ridice ca un elicopter și apoi să zboare pe orizontală ca un avion. Inițiativa, care se dezbate public,  oferă publicului și industriei 30 de zile pentru a face comentarii, prezintă pașii pe care Joby ar trebui să-i urmeze pentru a obține aprobarea agenției.

Anunțul reprezintă o etapă importantă pentru Joby și ar putea deveni un model pentru alți producători de taxiuri aeriene care încearcă să creeze o nouă formă de transport urban. Mai rămân mai multe obstacole înainte ca Joby să poată începe să transporte pasageri în regim de închiriere, în timp ce încearcă să devină o companie aeriană și guvernul creează noi reglementări pentru a supraveghea astfel de operațiuni. 

FAA, care a fost criticată de unele companii la începutul acestui an după ce a schimbat modul în care plănuia să analizeze noile tehnologii de zbor, a declarat că acțiunea Joby arată că "folosește reglementările existente" pentru a evalua noile modele.

Luna trecută, Delta Air Lines Inc. a acceptat să investească cel puțin 60 de milioane de dolari în Joby, care intenționează să transporte persoane către aeroporturile din New York și Los Angeles. Toyota Motor Corp. este, de asemenea, un investitor. 

Acțiunile Joby au scăzut cu 1,3% la ora 9:32 la New York. Acțiunile au scăzut cu 37% în acest an până la închiderea de vineri.

Citește și:

Pregătiti-vă! Primul hipercar zburător este aici. Cât va costa VIDEO

Discuțiile din jurul eVTOL se rezumă în general la faptul dacă aeronavele sale seamănă mai mult cu un elicopter sau cu un avion. 

Un nou concept de la Urban eVTOL botezat Leo nu este preocupat de dezbaterea elicopter VS. avion, este preocupat mai mult să semene cu o mașină sport.

Măsoară 3 metri lungime și 1,5 metri lățime, ceea ce înseamnă că se va potrivi în majoritatea garajelor cu două mașini. Și are un interior în stil autoturism, cu un sistem semi-autonom de control fly-by-wire ușor de învățat.

„Ne-am propus să creăm un vehicul compact și sigur, care să funcționeze simplu și să se simtă intuitiv pentru cei cu o cultură obișnuită legată de automobile”, a declarat cofondatorul Urban eVTOL, Carlos Salaff. 

Salaff și-a început cariera ca designer de automobile. „Designul vehiculului nostru este mai asemănătoare cu o mașină decât cu un avion.” Calitățile asemănătoare mașinii nu sunt sunt singurele inovații. Propulsia vine printr-un design unic de jetpack electric construit de cofondatorul Pete Bitar’s Electric Jet Aircraft. Sistemul folosește cinci clustere de turbine cu reacție alimentate electric. Patru dintre grupuri asigură ridicare, iar al cincilea împinge vehiculul înainte.

Rotoarele turbinelor sunt adăpostite în corpul navei, ceea ce oferă o siguranță suplimentară. În plus, vehiculul arată extraordinar de bine. Sistemul a funcționat bine în zborul de test și Urban Evtol proiectează o viteză maximă de 400 km/h cu o capacitate de zbor de o oră. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Dosare
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Ghișeu
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină

pixel