Primul tren diesel românesc, pregătit să transporte călători. Ce investiții s-au făcut

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Capacitatea totală este de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).
Capacitatea totală este de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).
Trenul este rezultatul unui proiect la care s-a lucrat vreme de patru ani, pentru realizarea acestuia fiind investiți aproximativ 5 milioane de euro.

Realizat la Electroputere VFU Pașcani, automotorul este primul tren diesel fabricat în România, are trei vagoane iar oficialii companiei spun că aproximativ 60% dintre echipamente sunt de proveniență românească.

„Am integrat echipamente atât din străinătate cât și din România, cam 60 la sută sunt echipamente românești”, spune Claudiu Hîrbu, director adjunct Electroputere VFU Pașcani.

Din iunie anul trecut, automotorul a trecut cu brio prin teste făcute pe 30 de mii de kilometri în țară, în diverse condiții.

„A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu”, transmite Pavel Dragoș, inginer.

Pentru a putea transporta și călători, automotorul este în așteptarea certificatului pentru omologarea prototipului pe piața în România.

Trenul poate circula cu 120 de km/h, iar constructorii susțin că trenul ar putea atinge viteze de până la 200 de km/h.

Capacitatea totală este de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).

Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante.

 

Trenul se poate transforma din automotor diesel într-unul electric

 

La Arad, fabrica Astra Vagoane Călători produce opt tipuri de vagoane, de la cele de clasa întâi, până la cele de dormit și restaurant, cu dotări ultramoderne.

„Sunt vagoane moderne competitive atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al prețurilor și concurează cu mari producători de material rulant”, spune Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Astra Vagoane Călători.

Citește și: Dumitru Chisăliță: Cel mai mare BENEFICIAR al SCUMPIRILOR este STATUL

Din 2009, fabrica din Arad însă nu a mai primit nicio comandă din România. În schimb, a exportat vagoane în Italia, Cehia și Brazilia.

Și locomotivele electrice făcute la societatea Softronic Craiova pleacă în proporție de 70-80 la sută în străinătate. Un contract cu Suedia, de exemplu, presupune livrarea a 100 locomotive electrice, până în 2030.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvern sediu
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Dolarul american / FOTO: Freepik

Dolarul continuă să cadă, ignorând orice acalmie

Datele privind inflația americană, o dezamăgire pentru...

Casă de schimb valutar
Sondă / FOTO: Freepik

Piața petrolului: OPEC nu știe ce se va întâmpla cu cererea

Câteva zile s-a spus că Orgnizația Țărilor Exportatoare...

Tractor pe câmp / FOTO: Freepik
Google / FOTO: Freepik

Google: Una dintre cele mai mari actualizări din ultimii ani

Material 3 Expressive: un nou suflu pentru Android.

Freepik.com
Blackout în Spania / Foto: Jorge Zapata / EPA / Agerpres

Pana de curent din Spania: Cauze tehnice, nu atac cibernetic

Executivul spaniol continuă să lucreze pentru a „face...

Banca Națională a României
Bani

Dobânzile joacă la milimetru: azi scad, mâine cine știe

Dobânzile scad ușor, dar randamentele titlurilor de stat...

Bucureștiul și-a luat bani de la bursă
Albacher
Freepik.com
România găzduiește una dintre cele mai avansate fabrici din lume pentru produse fără fum. foto: PMI
Mașini pe autostradă / Foto: Freepik
Judecătorie / Foto: Freepik
Rețele electrice / Foto: Freepik
Sediul Hidroelectrica
Bursa de la București
Freepik.com

Producţia industrială a României, în declin

INS a cumunicat că producţia industrială a României a...

Vladimir Putin
Modificările din Codul fiscal scutesc unele venituri de la impozitare
Freepik.com
Banca Nationala a României
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Cereale / Sursa: Freepik.com

UE pregătește tarife mai dure pentru importurile din Ucraina

UE pregătește tarife mai dure pentru importurile din...


pixel