Probleme financiare. Astaldi caută colac de salvare de 75 milioane de euro
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Contractele din România, în pericol?
Contractele din România, în pericol?
Constructorul italian Astaldi SpA, prezent și în România, unde are contracte de miliarde de euro încheiate cu administrația centrală, dar și locală, a primit, din partea unui tribunal, permisiunea de a contracta un credit punte în valoare de 75 de milioane de euro pentru a se menţine pe linia de plutire, susține agenția Reuters, citând surse sub acoperirea anonimatului. 

În octombrie, agenţia de evaluare financiară S&P Global Ratings a coborât nota acordată Astaldi de la "CCC minus" la "D" (default), după ce compania a cerut în septembrie unui tribunal din Roma protecţie faţă de creditorii săi, în urma întârzierii vânzării podului din Turcia. A fost solicitată protecţie "cu rezervare", o modalitate folosită în Italia pentru a permite unei firme să-şi continue afacerile.

Creditul ar putea fi majorat

În decembrie, grupul italian a cerut permisiunea de a lua un credit de la Fortress. Împrumutul ar putea fi majorat cu încă 125 de milioane de euro dacă va fi necesar, deşi Astaldi încă nu a solicitat instanţei acest lucru, adaugă sursele. Oricum, miercuri dimineață, acţiunile Astaldi au urcat cu 8%.

Citește și Compania italiana Astaldi încearcă să salveze ce mai poate!

Alte surse au anunţat recent că firma italiană de construcţii Salini Impregilo şi grupul nipon IHI Corporation au depus oferte non-angajante pentru constructorul italian Astaldi SpA, care se confruntă cu probleme financiare. Cu peste 10.500 de angajați, Astaldi speră să vândă al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor (Istanbul) pentru a-şi întări nivelul lichidităţilor şi a-şi reduce datoria de 1,26 miliarde euro.

Contracte de 3,45 miliarde euro

În România, numai pentru 2019, Astaldi are angajamente pentru finalizarea unor lucrări de construcţie în valoare de 400 milioane de euro, conform declaraţiilor fostului ministrul al Transporturilor, Lucian Şova. Cel mai important proiect aflat în derulare este finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, între staţiile Eroilor şi Râul Doamnei.

Citește și Precizare de ultimă oră: Când va fi gata Magistrala 5 de metrou

Tot Astaldi are în execuţie şi cel mai mare lot din Autostrada A3, Câmpia Turzii - Târgu Mureş, respectiv lotul 2 din tronsonul Ogra - Câmpia Turzii, în lungime de 18 km, contract de 437 miliarde lei. Cu CFR SA, Astaldi are contracte de 3,45 miliarde lei pentru modernizarea a 81 kilometri de cale ferată, iar cu Primăria Capitalei italienii au un contract pentru finalizarea Pasajului Ciurel.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel