Inițiativa legislativă, propusă de Ministerul Agriculturii, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne, introduce o serie de reglementări menite să flexibilizeze echivalarea categoriilor de permis și să elimine obligația atestatului profesional pentru transportul agabaritic în agricultură. Proiectul de lege care modifică OUG nr. 195/2002 a fost adoptat de Senat și se află în dezbatere la Camera Deputaților
Ce prevede proiectul legislativ
Permisul de categoria B va fi echivalat cu noua categorie Tr1, care acoperă vehiculele agricole cu o masă maximă de până la 3.500 kg, cu una sau două remorci ce nu depășesc 40 km/h viteză constructivă, indiferent de masa ansamblului.
Permisele Tr și Tr1 vor fi recunoscute pentru ansambluri mai mari, formate din utilaje agricole și remorci, fără a se mai lua în calcul masa maximă autorizată.
Permisele aflate deja în termen de valabilitate (categoria B și Tr) vor fi automat recunoscute ca echivalente pentru categoria Tr1, fără obligația de a preschimba documentul până la expirare.
În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legii, autoritățile vor actualiza permisele emise după noile norme, incluzând mențiunea Tr1.
Dispare obligativitatea atestatului pentru transportul agabaritic în agricultură
Un alt element important este eliminarea obligației deținerii unui atestat profesional pentru transport agabaritic, prevăzută anterior în articolul 66 alin. (1) din OUG 195/2002. Măsura vine în urma armonizării cu directivele europene 2003/59/CE și (UE) 2018/645, care nu cer o astfel de condiție pentru utilajele agricole folosite în transport intern.
De ce era nevoie de această lege?
Situația actuală crea dificultăți pentru agricultori, în special în ceea ce privește accesul la personal calificat pentru conducerea tractoarelor și utilajelor agricole. Prin modificările propuse, Guvernul urmărește eliminarea dezechilibrului între numărul tot mai mare de utilaje și disponibilitatea forței de muncă care deține permise corespunzătoare. În plus, schimbările propuse contribuie la eficiența sectorului agricol, fără a compromite siguranța rutieră.
Proiectul de lege vine astfel ca o corecție legislativă necesară, care sprijină dezvoltarea durabilă a agriculturii și adaptarea reglementărilor la realitățile din teren.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Volumul lucrărilor de...
Senatul României a adoptat un...
Ministerul Finanțelor și Bursa...
Ministerul Finanţelor a atras...
Curs valutar BNR, joi, 19 iunie.
Schimburile comerciale dintre...
Afacerile din industrie au scăzut, la nivelul primelor...
Bursele europene scad pe...
Scăderea cererii de oţel în...
Banca Națională a Elveției reduce dobânda de politică...
BRD anunţă lucrări de...
Preşedintele Nicuşor Dan...
Microsoft pregătește concedieri masive în contextul...
Investitorii individuali români...
Persoanele fizice care vând...
China și-a intensificat...
Statele Unite pregătesc...
Rezerva Federală a Statelor Unite (Fed) a decis miercuri...