De ce jucăriile vor fi mai scumpe Crăciunul acesta. Producătorii sunt disperați

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Jucăriile vor fi mult mai scumpe anul acesta
Jucăriile vor fi mult mai scumpe anul acesta
O criză despre care se vorbește mai puțin în România este criza containerelor de marfă. Încă din timpul verii și mai ales după ce nava Ever Given a blocat traficul naval pe canalul Suez, incident care a exacerbat problemele în aprovizioare apărute din cauza pandemiei, sincopele în aprovizionare s-au resimțit peste tot în lume și tind să devină din ce în ce mai grave.

Spațiul limitat în containerele de transport maritim și prețul crescut al utilizării acestora au determinat producătorii de jucării să se concentreze pe transportul jucăriilor moi care se pot turti în acest sezon al sărbători, potrivit CNN.

Jay Foreman, directorul executiv al producătorului de jucării Basic Fun, a declarat pentru CNN că se chinuie să găsească spațiu în containerele de transport maritim și că spațiul pe care îl găsește este extrem de scump. 

El a spus că, în alți ani, compania putea expedia orice dorea, dar anul acesta trebuia să găsească o soluție și a decis să adopte jucăriile moi.

"Este un caz simplu de cât de mult volum de marfă încape în container atunci când acestea sunt greu de găsit", a spus el, adăugând că, pentru jucăriile moi mai mici, "ambalajele sunt de mărimea unei mingi de golf".

Yogibo, o companie care vinde jucării, decorațiuni pentru casă și lenjerie de pat, a declarat pentru CNN că se concentrează pe expedierea jucăriilor mici în loc de lenjerie de pat. Directorul său general, Eyal Levy, a declarat că "ocupă mult mai puțin spațiu și oferă o valoare mai mare pentru același volum".

Rick Derr, proprietarul Learning Express Toys din Lake Zurich, Illinois, a declarat, de asemenea, pentru CNN că firma sa se va concentra, de asemenea, pe articole mici și că "articolele mai mari" vor fi mai rare în acest an.

Jucăriile au fost una dintre categoriile cele mai afectate de criza lanțului de aprovizionare. Întârzierile, lipsurile și costurile în creștere au făcut ca producătorii de jucării să raporteze că au produse în valoare de milioane de dolari blocate în fabrici sau în containere pe nave, neputând ajunge acolo unde trebuie să ajungă. 

Criza din Canalul Suez s-a terminat. Cargoul Ever Given, scos din nisip

Unul dintre cei mai mari producători de jucării din lume, MGA International, a declarat că cheltuiește în jur de 20.000 de dolari pentru un singur container de transport maritim, iar anterior acest lucru ar fi costat în jur de 2.000 de dolari.

Directorul general al MGA, Isaac Larian, a declarat recent pentru Bloomberg că nu a mai avut parte de o astfel de situație în cei 40 de ani de carieră. "Tot ceea ce poate merge prost merge prost în același timp", a spus el.

Experții îi sfătuiesc pe clienți să se aprovizioneze din timp pentru sărbători și să fie pregătiți să cheltuiască mai mult.

Iar în acest moment, nu există niciun indiciu că lucrurile se vor îmbunătăți până în 2022, spun ei.

"Lucrurile stau foarte rău... este ca un elastic uriaș care se întinde din ce în ce mai mult", a declarat pentru Business Insider, Dave Marcotte, expert în domeniul comerțului cu amănuntul și al lanțului de aprovizionare de la Kantar Consulting,

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...


pixel