Profitul Burberry a scăzut cu 34% pe fondul cererii slabe din China

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Magazin Burberry / sursa foto: Wikimedia Commons / Ssu
Magazin Burberry / sursa foto: Wikimedia Commons / Ssu
Brandul britanic de lux Burberry a raportat o scădere de 34% a profitului anual, după ce vânzările au scăzut brusc în China - cea mai mare piață a sa - în ultimele trei luni ale anului trecut.

Compania avertizase anterior că atingerea obiectivului său de a duce brandul vechi de 168 de ani mai sus, pentru a deveni definiția "luxului britanic modern", a fost mai greu decât se aștepta, după ce cererea pentru lux a încetinit.

Vânzările au scăzut cu 12% în ultimul trimestru, trase în jos de o cădere de 19% în China și care a șters câștigurile realizate la începutul anului, a declarat miercuri Burberry. Aceasta a raportat un profit operațional de 418 milioane de lire sterline (526,4 milioane de dolari).

Vânzările din Londra, piața sa de origine, au scăzut cu 17%, scădere pe care directorul executiv Jonathan Akeroyd a pus-o pe seama lipsei cumpărăturilor scutite de taxe pentru turiști.

"Cheltuielile turiștilor chinezi în magazinele noastre din Londra sunt mai puțin de jumătate din ceea ce erau comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei, în timp ce la Paris s-au mai mult decât triplat", a spus Akeroyd.

Vânzările în Europa continentală au crescut cu 8% în ultimul trimestru al anului 2023.

Akeroyd a spus că, deși rezultatele financiare au fost sub așteptările inițiale ale companiei, aceasta a făcut progrese bune în reorientarea mărcii sale.

Casa de modă britanică a rămas în urma unor concurenți de gamă superioară, precum Hermes și Prada, care au raportat creșteri ale vânzărilor.

Cu toate acestea, sectorul în ansamblul său se confruntă în continuare cu dificultăți.

Cel mai mare grup de lux din lume, Louis Vuitton, proprietarul LVMH, a raportat, de asemenea, vânzări slabe în ultimul său trimestru, pe fondul încetinirii cheltuielilor pentru articole de lux.

Pentru Burberry, America a continuat să fie un punct slab, vânzările magazinelor comparabile scăzând cu 12% atât în trimestrul al patrulea, cât și pe întreg anul 2023.

Burberry speră că o gamă mai mare de produse, cu prețuri mai mari, va atrage acei clienți de top care continuă să cheltuiască.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
pexels.com
foto: pexels.com
Cartierul deafaceri din Moscova / Foto: Freepik
Magazin / FOTO: Freepik
Kristalina Georgieva (FMI)
Sebastian Burduja, de vorbă cu Bogdan Chirieac
Christine Lagarde / FOTO: Facebook
Kristalina Georgieva

Șefa FMI, apel la cooperare „în aceste vremuri tulburi”

Directoarea generală a Fondului Monetar Internațional...

Termocentrala

Termoenergetica anunță când încep testele la cald

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti (CMTEB) a...

Agenție BRD
Euro / sursa foto: Freepik.com
Transelectrica
Bursa
Parlament
BNR
Aur / FOTO: Nord Gold

Aurul cochetează cu noi recorduri într-un context tensionat

Aurul s-a apropiat, joi, de valorile record înregistrate...

Warren Buffett
foto: pexels.com
Astronaut / FOTO: Freepik

Prada, Casa de modă din spatele noilor costume de astronaut

O nouă provocare pentru Casa de modă și rezultat al...

Influencer / Foto: Freepik
Platforma marina / Foto: Freepik
BCE / Foto: BCE

Investitorii europeni, în așteptarea deciziei BCE

Decizia este așteptată să fie confirmată joi, la...

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Un bărbat la cumpărături / Foto: Freepik
Inflatie

pixel