Profitul Burberry a scăzut cu 34% pe fondul cererii slabe din China

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Magazin Burberry / sursa foto: Wikimedia Commons / Ssu
Magazin Burberry / sursa foto: Wikimedia Commons / Ssu
Brandul britanic de lux Burberry a raportat o scădere de 34% a profitului anual, după ce vânzările au scăzut brusc în China - cea mai mare piață a sa - în ultimele trei luni ale anului trecut.

Compania avertizase anterior că atingerea obiectivului său de a duce brandul vechi de 168 de ani mai sus, pentru a deveni definiția "luxului britanic modern", a fost mai greu decât se aștepta, după ce cererea pentru lux a încetinit.

Vânzările au scăzut cu 12% în ultimul trimestru, trase în jos de o cădere de 19% în China și care a șters câștigurile realizate la începutul anului, a declarat miercuri Burberry. Aceasta a raportat un profit operațional de 418 milioane de lire sterline (526,4 milioane de dolari).

Vânzările din Londra, piața sa de origine, au scăzut cu 17%, scădere pe care directorul executiv Jonathan Akeroyd a pus-o pe seama lipsei cumpărăturilor scutite de taxe pentru turiști.

"Cheltuielile turiștilor chinezi în magazinele noastre din Londra sunt mai puțin de jumătate din ceea ce erau comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei, în timp ce la Paris s-au mai mult decât triplat", a spus Akeroyd.

Vânzările în Europa continentală au crescut cu 8% în ultimul trimestru al anului 2023.

Akeroyd a spus că, deși rezultatele financiare au fost sub așteptările inițiale ale companiei, aceasta a făcut progrese bune în reorientarea mărcii sale.

Casa de modă britanică a rămas în urma unor concurenți de gamă superioară, precum Hermes și Prada, care au raportat creșteri ale vânzărilor.

Cu toate acestea, sectorul în ansamblul său se confruntă în continuare cu dificultăți.

Cel mai mare grup de lux din lume, Louis Vuitton, proprietarul LVMH, a raportat, de asemenea, vânzări slabe în ultimul său trimestru, pe fondul încetinirii cheltuielilor pentru articole de lux.

Pentru Burberry, America a continuat să fie un punct slab, vânzările magazinelor comparabile scăzând cu 12% atât în trimestrul al patrulea, cât și pe întreg anul 2023.

Burberry speră că o gamă mai mare de produse, cu prețuri mai mari, va atrage acei clienți de top care continuă să cheltuiască.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Judecător / Foto: Freepik
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Carduri sociale
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Energie verde / Foto: Freepik
MIPE schimbă și simplifică obținerea banilor / Foto: Freepik
Abonament la internet
Temu / Foto: DCBusiness
Pașapoarte

Pașapoartele românești se schimbă radical din septembrie

Guvernul a adoptat o hotărâre prin care schimbă atât...

ROBOR la trei luni crește
Sticle cu vin / Foto: Freepik
Oleoductul Drujba a fost închis
Ministerul Finanțelor
Banii din fondurile europene sunt puși la adăpost
Panou, Anghel Saligny / Foto: Tribuna
UAT-urile și locatarii vor plăti mai puțin pentru anveloparea blocurilor / Foto: Gabriel / Flickr
Bucharest City Tour”
Gaze naturale / Foto: Freepik
ANAF

Vacanţe la mare cu până la 60% mai ieftine. Află detalii

Cea de-a 47-a ediţie a programului "Litoralul pentru...

Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com

Spotify scumpește abonamentele şi anunţă noi servicii

Spotify va majora prețurile pe măsură ce investește în...

Bani. Freepik.com
Rafinărie / FOTO: Freepik

pixel