Profitul Burberry a scăzut cu 34% pe fondul cererii slabe din China

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Magazin Burberry / sursa foto: Wikimedia Commons / Ssu
Magazin Burberry / sursa foto: Wikimedia Commons / Ssu
Brandul britanic de lux Burberry a raportat o scădere de 34% a profitului anual, după ce vânzările au scăzut brusc în China - cea mai mare piață a sa - în ultimele trei luni ale anului trecut.

Compania avertizase anterior că atingerea obiectivului său de a duce brandul vechi de 168 de ani mai sus, pentru a deveni definiția "luxului britanic modern", a fost mai greu decât se aștepta, după ce cererea pentru lux a încetinit.

Vânzările au scăzut cu 12% în ultimul trimestru, trase în jos de o cădere de 19% în China și care a șters câștigurile realizate la începutul anului, a declarat miercuri Burberry. Aceasta a raportat un profit operațional de 418 milioane de lire sterline (526,4 milioane de dolari).

Vânzările din Londra, piața sa de origine, au scăzut cu 17%, scădere pe care directorul executiv Jonathan Akeroyd a pus-o pe seama lipsei cumpărăturilor scutite de taxe pentru turiști.

"Cheltuielile turiștilor chinezi în magazinele noastre din Londra sunt mai puțin de jumătate din ceea ce erau comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei, în timp ce la Paris s-au mai mult decât triplat", a spus Akeroyd.

Vânzările în Europa continentală au crescut cu 8% în ultimul trimestru al anului 2023.

Akeroyd a spus că, deși rezultatele financiare au fost sub așteptările inițiale ale companiei, aceasta a făcut progrese bune în reorientarea mărcii sale.

Casa de modă britanică a rămas în urma unor concurenți de gamă superioară, precum Hermes și Prada, care au raportat creșteri ale vânzărilor.

Cu toate acestea, sectorul în ansamblul său se confruntă în continuare cu dificultăți.

Cel mai mare grup de lux din lume, Louis Vuitton, proprietarul LVMH, a raportat, de asemenea, vânzări slabe în ultimul său trimestru, pe fondul încetinirii cheltuielilor pentru articole de lux.

Pentru Burberry, America a continuat să fie un punct slab, vânzările magazinelor comparabile scăzând cu 12% atât în trimestrul al patrulea, cât și pe întreg anul 2023.

Burberry speră că o gamă mai mare de produse, cu prețuri mai mari, va atrage acei clienți de top care continuă să cheltuiască.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Centrală Europeană
Conducte de gaze / Foto: Freepik
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI
Donald Trump
Vama Giurgiu
Transgaz
Boeing
Foto: Freepik.com
Panouri fotovoltaice
Google
Bursa de Valori București
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Cresc SALARIILE și PENSIILE speciale ale magistraților
UE are nevoie de forță de muncă
BCE
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Furnizorii de energie, luați la control de ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...

Termocentrala
Dolari și euro
Lingouri de aur / FOTO: Freepik
WhatsApp / FOTO: Freepik
Ghișeu
Persoană în scaun cu rotile / Foto: Freepik
Fidelis
În magazin / FOTO: Freepik

Programul magazinelor de Paște

 Magazinele marilor lanţuri de retail din România vor fi închise în prima zi...

Bill Gates / Foto: World Economic Forum / Flickr

Bill Gates dezvăluie ce moștenire vor primi copiii lui

Bill Gates a confirmat, încă o dată, că nu va lăsa...

Foto cu caracter ilustrativ: Freepik.com

pixel