Proiectul „eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" se va încheia în data de 22 decembrie

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O mai bună legătură între autorități și cetățean
O mai bună legătură între autorități și cetățean
Oficiul Român pentru Drepturile de Autor a derurat în perioada 22 decembrie 2020 – 22 decembrie 2023, proiectul “eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 742 / cod MySMIS2014 130045. Valoarea totală a proiectului a fost de  14 159 878,24 lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană a fost de maximum : 11 892 012,70 lei.

Obiectivul general al proiectului a constat în îmbunatățirea proceselor de lucru și reducerea poverii administrative în domeniul drepturilor de autor și conexe, prin dezvoltarea și introducerea de standarde, metodologii, sisteme și servicii electronice ce optimizează procesele decizionale din cadrul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor orientate către cetățeni și mediul de afaceri și a asigurat un grad ridicat de protecție a drepturilor subsumate acestui domeniu, prin mijloace facile, inclusiv în mediul digital.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost:
    • Simplificarea procedurilor administrative (back-office) și înființarea unui ghișeu unic al utilizatorilor de tip one-stop-shop(front-office) și înregistrarea "o singura dată" a datelor în procesele de lucru iar interațiunea beneficiarilor cu ORDA urmează să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, aceștia având posibilitatea de a preda documente on-line si de a completa formulare;
    • Crearea unui instrument util în vederea aplicării drepturilor de autor și conexe și automatizarea circuitului documentelor de înregistrare și gestionare a actelor administrative ce țin de domeniu, precum și plata online a taxelor aferente;
    • Introducerea unei platforme digitale integrate, compuse din mai multe module (“Registre Naționale”, „Protecția și Gestiunea colectivă a dreptului de autor și drepturilor conexe”, „Expertize și Constatări tehnico-științifice”, „Prevenirea și combaterea încălcării dreptului de autor și drepturilor conexe”, „Ghișeul Unic al Utilizatorilor”) prin intermediul căreia persoanele fizice și juridice să poată consulta bazele de date.

Grupul ţintă a fost reprezentat de un număr de 60 de persoane care fac parte din categoria funcționari publici, din cadrul ORDA și alte instituții publice cu care ORDA colaborează.

Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului s-au atins următoarele rezultate:

    1. Rezultat Program 4 - Aplicarea sistemului de politici bazate pe dovezi în autoritățile si instituțiile publice centrale, inclusiv evaluarea ex-ante a impactului; - Rezultat Proiect 1 - Politică publică ce vizează o metodologie unitară privind simplificarea tuturor proceselor administrative de autorizare, licențiere, utilizare, plată, raportare, consultare sau informare a persoanelor fizice si juridice care consumă/utilizează conținut protejat prin drepturi de autor sau conexe, elaborată si aprobată
    2. Rezultat Program 9 - Povara administrativă redusă pentru cetățeni și mediul de afaceri; - Rezultat Proiect 2 – Procesele operaționale de asigurare a respectării normelor în materie de drepturi de autor și conexe optimizate și simplificate în scopul reducerii birocrației pentru cetățeni și mediul de afaceri
    3. Rezultat de Program 12 - Cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice centrale îmbunatățite pentru susținerea măsurilor/acțiunilor din cadrul acestui obiectiv specific; - Rezultat Proiect 3 - Competențe și deprinderi dobândite în utilizarea noilor sisteme informatice în procesele operaționale zilnice prin pregătirea funcționarilor publici ORDA și a altor beneficiari.

 

Proiectul a urmarit simplificarea procedurilor administrative, automatizarea proceselor de gestionare a relațiilor cetățean-autoritate publică în domeniul dreptului de autor și drepturilor conexe, reducerea semnificativă a timpului alocat pentru aceasta, reducerea costurilor prin eliminarea prezentării cetățeanului la sediul instituției și asigurarea unui ghișeu deschis 24 h pe zi și nu limitat de programul instituției.
Prin acest proiect s-a dorit ca interacțiunea beneficiarilor cu ORDA să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, care să poată fi accesate oricând și de oricine, astfel beneficiarii nu mai interacționează în mod direct cu funcționarii publici, au posibilitatea de a preda documente on-line în format electronic și de a completa formulare electronice prin intermediul unui singur ghișeu virtual, astfel fiind asigurată și înregistrarea "o singura dată" a datelor.
Măsurile de simplificare administrativă cuprinse în proiect sunt atât de tip front-office, pentru a ușura interacțiunea cu ORDA, cât și de tip back-office pentru optimizarea proceselor interne.
Au fost avute în vedere principiile transparenței, egalității de șanse, a bunei guvernări, a dezvoltării durabile, a eficienței și eficacității, conduce la scăderea birocrației și simplificarea procedurilor administrative, creșterea predictibilității și transparenței.

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin 
Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2023!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

S&P Global
Foto: Freepik.com
Bani
Guvern sediu
Termocentrală
Foto: REUTERS
Tractor pe câmp / FOTO: Freepik

Programul Rabla pentru Tractoare. Lista dealerilor validați

Lista dealerilor validați, care au semnat contractele de...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Navă cargo / Foto: Freepik
panouri solare
Bursa de valori
Fum alb care anunță că un nou papă a fost ales de conclav

Habemus papam! A ieșit fum alb din hornul Capelei Sixtine

Vestea bună a zilei vine de la Vatican unde pe hornul...

Știrile dimineții / sursa foto: Freepik.com
Tribunal
Banca Naționala a României
Ministerul Finanțelor
Marcel Boloș / Foto: gov.ro
Arme / Foto: Freepik
Nicolae Giugea este noul șef al Casei Naționalede Pensii
Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Donald Trump
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Dan Șucu, președintele Concordia

pixel