Programul Noua Casă 2025. Cătălin Leonte (FNGCIMM): Marele avantaj este avansul cerut
Cătălin Leonte, directorul...
Compania „Motor Sici”/„Motor Sich”("Мотор Січ") este un colos industrial, cu aproape 22.000 de angajați, care a moștenit unele dintre capacitățile fostei Uniuni Sovietice pentru fabricarea motoarelor cu reacție pentru avioane civile și militare. Pentru a avea o idee despre anvergura companiei, trebuie spus că aici au fost produse, printre altele, motoarele celui mai mare avion comercial din lume, An-225.
În 2017, compania „Motor Sici” a fost achiziționată de compania chineză Beijing Skyrizon Aviation însă, la scurt timp după aceea, Ucraina a suspendat tranzacția din motive de siguranță națională. Refuzul autorităților ucrainene de a permite preluarea companiei a determinat reprezentanții firmei chineze să apeleze, în 2020, la procedura arbitrajului internațional, solicitând de la statul ucrainean despăgubiri de 3,5 miliarde de dolari.
Sancțiunile SUA pentru Xiaomi și o serie de alte companii chinezești au găsit ecou în Ucraina
Administrația Trump a publicat pe final de mandat o nouă listă neagră pe care, alături de firme chinezești mai cunoscute precum Xiaomi, se află și compania Skyrizon, care este bănuită că ar avea capacitatea de a dezvolta produse militare și este deținută, indirect, de guvernul chinez.
Nu se poate preciza ce influență a avut lista neagră publicată de SUA însă, la câteva săptămâni de la aceasta, Ucraina a decis impunerea de sancțiuni economice pentru mai multe companii din grupul Skyrizon (investitorii de la firma „Motor Sici”), precum și pentru acționarul principal al Skyrizon, cetățeanul chinez Wang Jing, potrivit publicației Epravda.
Urmare sancțiunilor impuse de Ucraina investitorilor chinezi „Motor Sici”, China a trimis Kievului o notă diplomatică în care își exprimă preocuparea cu privire la acțiunile autorităților ucrainene împotriva investitorilor chinezi ai „Motor Sici”, în special cu privire la impunerea de sancțiuni.
Președintele Ucrainei a declarat, într-un interviu pentru Axios.com, că nu va permite Chinei sau oricărei alte țări să cumpere o participație de control în Motor Sici. "Nu sub mandatul meu. Nu sunt aici pe viață ... [Dar] cât timp voi fi eu [președinte], cu siguranță nu" , a spus acesta.
Citește și: "Build Back Better", un ambițios program economic al Administrației Joe Biden
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cătălin Leonte, directorul...
În contextul în care dolarul este în scădere accentuată...
Ministerul Energiei a lansat în...
Uniunea Europeană încearcă să...
Ministrul Energiei, Sebastian...
A doua putere economică mondială își propune să domine...
În deșertul arid al Arizonei,...
Ele tronează, impunătoare, în...
Linia ar urma să lege capitala, de pe malul estic al...
Fondul Monetar Internațional...
Capitala Italiei a fost...
Cătălin Leonte, Director...
Ultimele date publicate de...
Este singura țară din G7 care a înregistrat o recesiune...
Statul a aprobat vânarea a peste 34.000 de căprioare...
Grupaj de știri.
Recent, a intrat în vigoare o...
Ministrul Finanțelor, Tanczos...
Au fost înregistrate și creșteri importante.
Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...
Președintele Statele Unite...
Leul s-a menținut stabil față...
Un prim test are loc la Osaka.
Prețurile la cupru au scăzut...
Un studiu elaborat de...
Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...
Este vorba de politica monetară...
Republicanii din Congresul...