Reguli noi pentru GPL-ul folosit de autovehicule

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Stație GPL / Foto: Agerpres
Stație GPL / Foto: Agerpres
Pe masa de lucru a Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale se află o modificare legislativă care vizează modificarea a standardului pentru GPL ca și combustibil auto

Prezenta propunere legislativă are ca scop modificarea și completarea Ordonanței de Urgență nr. 80/2018 pentru a introduce Gazul Petrolier Lichefiat (GPL) ca și combustibil auto. Obiectivul principal este îmbunătățirea calității GPL-ului disponibil pe piața din România, adaptându-l la condițiile climatice locale și protejând mediul.

Contextul actual

Standardul național SR EN 589:2018+AI: 2022 definește GPL-ul și stabilește cerințele limită pentru caracteristicile sale. Astfel, este stabilită presiunea de vapori minimă care este un parametru important pentru funcționarea corectă a motoarelor cu GPL.

Așadar, în România este permisă utilizarea calităților A, B și C de GPL pe timp de iarnă și D și E pe timp de vară.

Legea nr. 163/2015 privind standardizarea națională prevede că aplicarea standardelor române are caracter voluntar.

Utilizarea GPL-ului de calitate inferioară poate duce la probleme tehnice, emisii crescute de CO2 și emisii cancerigene.

Probleme identificate

Standardul actual permite furnizarea GPL-ului de calitate inferioară, neadaptat la climatul din România și la ora actuală nu există reglementări specifice pentru GPL ca și combustibil auto.

Soluții

Noua propunere legislativă introduce obligativitatea respectării standardelor europene pentru GPL-ul auto. Astfel se va stabili calitatea de GPL (A, B, C, D sau E) care va fi utilizată pe tot parcursul anului în România.

Totodată se va implementa un sistem de monitorizare și control al calității GPL-ului și nu în ultimul rând se vor introduce stimulente fiscale pentru a încuraja utilizarea GPL-ului auto.

Beneficii care vor rezulta din luarea acestor măsuri sunt îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, reducerea costurilor pentru automobiliști, stimularea pieței GPL-ului auto cât și creșterea siguranței în exploatarea autovehiculelor cu GPL.

Propunerea legislativă, după adoptate, va contribui la îmbunătățirea calității GPL-ului auto, la reducerea emisiilor poluante și la stimularea pieței alternative de combustibili.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Curs valutar / Foto: Arhivă
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi
Elon Musk și Donald Trump
ANAF / Foto: DCBusiness

Ce impozite trebuie plătite până la 25 iunie 2025?

Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...

Showroom / Foto: Freepik
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Ce înseamnă pentru România dobânzile mai mici în zona euro

Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...

Donald Trump și Xi Jinping
Titluri de stat Fidelis
Fermă de eoliene / Foto: Freepik
Phishing
Ploaie
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Carmina Fusté
Bursa de la București / FOTO: Facebook

pixel