Constructorul auto Renault SA, proprietarul Dacia, preluată în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan, s-a confruntat cu o criză severă de lichiditate în cel mai grav moment al pandemiei de coronavirus şi a reușit să supraviețuiască grație unui împrumut garantat de stat, susţin auditorii francezi, informează Bloomberg.
Un raport al Curţii de Conturi din Franţa dezvăluie în detaliu dificultatea situației financare a Renault în prima jumătate a anului 2020, când uzinele şi reprezentanţele auto au fost închise cu prilejul carantinelor introduse din cauza Covid-19. La acea dată, preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, şi directorul general interimar, Clotilde Delbos, au descris împrumutul garantat de statul francez, în valoare de până la cinci miliarde de euro, ca o plasă de siguranță.
La final, cele patru miliarde de euro trase de Renault din acel împrumut până la finele lui 2020 "s-au dovedit esenţiale pentru continuarea activităţii grupului", se arată în raportul Curţii de Conturi din Franţa.
La fel ca şi restul industriei auto, Renault a fost lovit din plin de scăderea semnificativă a vânzărilor de automobile în 2020. Însă grupul francez a avut de suferit mai mult decât rivalii Volkswagen AG şi Stellantis NV din cauză că pandemia a venit într-un moment în care tocmai ieşea dintr-o criză managerială provocată de arestarea în 2018 a fostului CEO Carlos Ghosn şi o perioadă de extinderea agresivă a cotei de piaţă.
Citește și Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China
Când pandemia de Covid-19 s-a instalat în Europa şi Franţa a intrat în carantină, situaţia financiară a Renault a devenit din ce în ce mai dificilă iar compania a fost forţată să ceară un împrumut garantat de stat, susţin auditorii francezi. Un plan de reducere a costurilor, care ar fi fost mult mai important decât cele două miliarde de euro anunţate anterior, a fost blocat deoarece ar fi avut consecinţe inacceptabile pentru forţa de muncă, se arată în raportul auditorilor. Chiar dacă împrumutul garantat de stat a permis ca bilanţul Renault să rămână unul net pozitiv, "nu a rezolvat o problemă mai structurală a profitabilităţii", concluzionează auditorii.
Ca răspuns la raportul Curţii de Conturi din Franţa, Renault a precizat că împrumutul garantat de stat a permis companiei să dispună de lichidităţi şi să îi liniştească pe investitori. "În joc nu a fost supravieţuirea companiei ci nivelul suficient de lichiditate", a precizat constructorul auto. Renault a rambursat un miliard de euro din acest împrumut anul trecut şi intenţionează să ramburseze o sumă similară în acest an, a declarat luna trecută Clotilde Delbos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...
Președintele ales Donald Trump...
Construit în doar 10 zile la...
Aprovizionarea cu apă în...
Persoanele afectate de...
Câştigul salarial mediu net...
Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...
Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...
Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...
Adrian Câciu a făcut câteva...
România face pași importanți...
Ministerul Energiei va aloca...
Ministerul Finanțelor a pus în...
Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...
Europa își propune să-și reducă...
Agenția de Plăți și Intervenție...
Industria navală face pași importanți către un viitor...
TikTok riscă să fie suspendată...
Săptămâna viitoare angajații au...
Grupaj de ştiri. Click pe...
FMI a publicat vineri un nou...
BRD anunţă lucrări de...
Chișinăul reafirmă deschiderea...