Renault a prezentat luni noua arhitectură software a viitoarelor sale vehicule care, susţine producătorul auto francez, va fi până în 2026 la acelaşi nivel cu cea a liderului industriei de vehicule electrice, Tesla, transmite Reuters.
Grupul francez, ca şi cei mai mulţi producători auto, este de luni de zile sub ameninţarea reducerilor de preţ ale Tesla. În Franţa, preţul de catalog al Tesla Model 3 începe acum de la acelaşi nivel cu cel al modelului electric Renault Mégane, aproximativ 42.000 euro (46.318 dolari).
Deşi şeful Renault, Luca de Meo, a admis că Tesla rămâne "o provocate pe termen scurt", el a declarat că producătorul auto francez nu se va angaja într-un război al preţurilor pe segmentul vehiculelor electrice.
"Nu vrem să facem ceea ce am făcut în trecut, vrem să ne vindem maşinile noastre, nu vrem să oferim gratis maşinile noastre", a afirmat Gilles Le Borgne, şeful diviziei de inginerie a Renault.
Un design "al unui vehicul definit de software" va fi în centrul viitoarei entităţi a Renault dedicată vehiculelor electrice - Ampere - a informat grupul francez. Dezvoltat împreună cu Google şi Qualcomm Inc, va reduce considerabil complexitatea, având doar 20 de procesoare la bord pentru conducerea maşinii, în loc de o sută în prezent.
"Este similar cu Tesla, în 2026 ei vor avea aceeaşi abordare, vor avea aceeaşi abordare a arhitecturii vehiculelor electrice", a explicat Frédéric Vincent, şeful diviziei digitale a Renault.
"În 2026, vom fi la nivelul Tesla în domeniul vehiculelor definite de software", a adăugat le Borgne.
Programul pentru modelul utilitarei electrice FlexEVan va inaugura noua arhitectură software Renault în 2026, urmat de brandul sport Alpine şi apoi de toate modelele brandului Renault.
Luna trecută, Renault a anunţat că îl va implica şi pe partenerul japonez Nissan în proiectul utilitarei FlexEVan, acesta urmând să fie unul din cele aproximativ 10 proiecte la care cei doi producători auto vor continua să colaboreze în cadrul alianţei lor reformate.
Noua utilitară FlexEVan care va funcţiona în întregime pe baterie va extinde linia de vehicule comerciale uşoare a Renault, linie care include modelul Kangoo, pentru care anul trecut au fost vândute 330.000 de unităţi.
FlexEVan va viza necesităţile de livrări urbane, oferind conectivitate deplină pentru managementul în timp real al flotelor, a declarat în luna mai a anului trecut directorul general de la Renault, Luca de Meo.
Atunci, Luca de Meo a anunţat că Renault are de gând să înfiinţeze Flexis, un parteneriat cu un producător de componente pentru a dezvolta o platformă electrică dedicată special noii familii de utilitare. Renault a demarat discuţii cu operatorii de logistică şi operatorii de flote pentru a strânge posibile pre-comenzi, a mai spus atunci directorul grupului francez.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...