Renault se mai gândeşte dacă pleacă din Rusia. Ce o reţine

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Renault. Foto: Mike - Pexels
Renault. Foto: Mike - Pexels
Compania Renault este reticentă la ideea de a pleca din Rusia, din cauza costurilor.

rupul auto francez Renault SA şi-a păstrat intacte legăturile cu Rusia, în pofida războiului din Ucraina, deoarece este îngrijorat de costurile ridicate ale unei retrageri din societatea mixtă pe care o are împreună cu un partener rus, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar.

În plus, constructorul auto francez vrea să evite o naţionalizare a subsidiarei sale ruseşti, AvtoVaz, care joacă un rol important în relansarea grupului, au declarat sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Poziţia Renault este susţinută şi de guvernul francez, cel mai puternic acţionar la Renault, au adăugat sursele.



Un purtător de cuvânt a declarat că Renault monitorizează în continuare situaţia



În ultimele zile, Renault a devenit singurul mare constructor auto mondial care nu a oprit schimburile comerciale cu Rusia şi nu a oprit producţia la uzinele din Rusia. Rivalul Stellantis NV a anunţat zilele trecute că a suspendat importurile şi exporturile de automobile din Rusia, adăugându-se altor constructori, precum Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. şi Mercedes-Benz AG, care au luat o decizie similară. Chiar şi Nissan, partenerul japonez al Renault, a oprit exporturile spre Rusia.

Riscul de expropriere a crescut săptămâna aceasta, după ce Rusia a anunţat că ar putea sechestra sau chiar naţionaliza firmele la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de companiile străine şi care au decis să plece din Rusia, după invazia Ucrainei. Mercedes, ce are o uzină în apropiere de Moscova care acum nu mai funcţionează, a anunţat vineri că are active în valoare de aproximativ două miliarde de euro în Rusia care ar putea fi în pericol de expropriere.

Constructorul auto rus AvtoVaz, la care Renault deţine un pachet de 68% din acţiuni, este producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică. În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piaţă comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi aproape 40.000 de angajaţi în această ţară, transmite Agerpres.

Citeşte şi: Biden INTERZICE vodca și caviarul ruseşti

De la începutul războiului din Ucraina, acţiunile Renault au pierdut un sfert din valoare, iar agenţia de evaluare Fitch a avertizat că relansarea companiei ar putea fi deraiată. Tot de la începutul invaziei Ucrainei, guvernul francez a făcut foarte puţine declaraţii publice cu privire la Renault. Ministrul francez al Finanţelor, Bruno Le Maire, a spus că firmele private sunt libere să decidă singure dacă vor să îşi păstreze afacerile cu Rusia, atâta timp cât "respectă cu stricteţe sancţiunile".

Pentru moment, Renault a oprit activitatea la uzina sa de asamblare din apropiere de Moscova până la data de 18 martie, din cauza dificultăţilor de aprovizionare. Alte două uzine deţinute de AvtoVaz la Togliatti şi Izhevsk au fost închise şi ele pentru câteva zile din cauza crizei în aprovizionarea cu componente electrice.

Celălalt acţionar de la AvtoVaz este Rostec State Corp., un conglomerat din sectorul de apărare deţinut de statul rus şi condus de Sergey Chemezov, un aliat al lui Vladimir Putin şi o persoană care este pe lista celor sancţionaţi de SUA. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TVA / Foto: DCBusiness
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Practic toți românii sunt obligați să utilizele SPV
Stâlp de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Benzinărie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Transelectrica
Medic de familie / Foto: Freepik
Ursula von der Leyen
Comerț online / Foto: Freepik
Donald Trump
Centru de procesare a pământurilor rare din Malaezia
Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Lacat. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Volkswagen / Foto: Chris Verwymeren / Flickr
Centrala carbune / sursa foto: Freepik.com
Freepik.com
Florin Manole. Foto: Crişan Andreescu
București / Foto: Freepik
Panouri fotovoltaice / sursa foto: Freepik.com
Găini / Foto: Freepik
Înaltă tensiune / FOTO: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Foto: REUTERS

Cum fentează Coreea de Nord sancţiunile internaţionale

Coreea de Nord a găsit metodele prin care să eludeze...

ANAF

Ghid ANAF: Verificarea contribuțiilor sociale CAS și CASS

Orice român își poate verifica gratuit, online, situația...

Economii. Sursa: Freepik.com
Palatul Parlamentului / Foto: Freepik
Tren CFR
Ionuț Polexe, Value Proposition Director, PPC Energie

pixel