Renault, măsuri de austeritate. Închide uzine, concediază muncitori

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Guvernul a dat VERDE! Se pot susține examenele pentru obţinerea permisului
Guvernul a dat VERDE! Se pot susține examenele pentru obţinerea permisului
Constructorul auto francez Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare, informează mai multe publicaţii franceze preluate de AFP.

"Patru uzine vor fi închise în Franţa, Choisy-le-Roi, Dieppe şi Fonderies de Bretagne, pentru început. Cea mai importantă, cea de la Flins, va fi închisă mai târziu", afirmă săptămânalul Le Canard Enchainé.

"Procesul de reflexie cu privire la restructurarea Renault a intrat în linie dreaptă. Şi mai multe uzine franceze sunt în mod clar vizate", susţine şi cotidianul financiar Les Echos. Potrivit informaţiilor publicate de Les Echos, ar urma să fie închise micile uzine de la Choisy-le-Roi şi Fonderies de Bretagne precum şi uzina de asamblare de vehicule de la Dieppe, unde este produs modelul Alpine. În fiecare din cele trei uzine lucrează mai multe sute de persoane. Les Echos adaugă că uzina de la Flins, care produce în prezent modelul electric Zoe şi are 2.600 de angajaţi, ar urma să înceteze să producă vehicule în câţiva ani şi îi vor fi încredinţate alte activităţi.

Statul francez, primul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%, intenţionează să garanteze un împrumut bancar în valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto. Însă acest ajutor nu va implica renunţarea la eliminarea de locuri de muncă. "Au loc discuţii. Nimic nu este exclus", a declarat pentru AFP o sursă din apropierea discuţiilor.

Citește și Renault concediază în jur de 3.200 de oameni

Separat, reprezentanţii Revoz, subsidiara Renault din Slovenia, au anunţat marţi că producătorul auto intenţionează să concedieze 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajaţi au săi, după ce pandemia de coronavirus (COVID-19) a redus cererea de maşini. Revoz, unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, produce modelele Clio, Twingo şi Smart Forfour electric. Printre principalele pieţe ale companiei se numără Franţa, Germania şi Italia.

Grupul Renault, proprietarul Dacia, urmează să detalieze în săptămânile următoare un plan care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare. Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Oameni pe strada / Foto: Freepik
Ministerul Finanțelor
Florin Jianu
Bani. Freepik.com
Proiect / Foto: Freepik
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness

Protest spontan la Consiliul Concurenţei

Protest spontan al angajaţilor Consiliului Concurenţei,...

Freepik.com
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cumpărături online / FOTO: Freepik
BVB
Birou. Freepik.com
Foto: Pexels.com
Comisia Europeană propune reducerea folosirii gazelor în UE cu 15%
Dolari. Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
Dragos Anastasiu / Foto: gov.ro
Alexandru Nazare
ANAF

ANAF urmează să aibă un nou șef

Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...

Bancnote
Noile telefoane Nothing
Bogdan Ivan și partenerii kazahi
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu

pixel