Afacere de succes. Andreea Raicu, un exemplu de cum arată un business sănătos
Andreea Raicu, probabil una...
Se poate spune că Renault a depășit o curbă simbolică, ceea ce indică „revenirea” Renault la bursă. Capitalizarea bursieră a Renault a ajuns, în prezent, la 15,12 miliarde de euro, iar acțiunea a crescut, marți, cu 1,75%. La rândul său, Nissan Motors valorează 2.356 de miliarde de yeni sau aproximativ 14,3 miliarde de euro.
Bloomberg subliniază că, de la formarea alianței lor, în 1999, Reunault a mers aproape tot timpul în spatele grupului japonez.
Fără îndoială, Nissan suferă din cauza yenului slab, care îi afectează capitalizarea odată convertită în dolari sau euro. Îna același timp însă, un yen mai slab ar fi trebuit să ajute exporturile Nissan.
Bloomberg constată, de asemenea, că grupul nipon, care a prograsat cu doar 6% de la începutul anului, este penalizat de investitori inclusiv de faptul că nu există o reînnoire a gamei sale de produse, cu o absență a modelelor hibride în Statele Unite.
Analistii mai optimisti în privința Renault
În schimb, Renault a avut vând din pupa de la începutul anului. Cu o creștere de 38,5% de la 1 ianuarie, compania condusă de Luca de Meo semnează cel mai puternic avans dintre companiile prezente în indicele CAC 40.
Mai mulți analiști (Berenberg, HSBC) au reviziuit în creștere previziunile lor privind evoluția acțiunilor, evocând, printre altele, intrarea pe piață a unui număr semnificativ de noi modele (zece) în acest an, care îi vor proteja marjele.
Pe de altă parte, banca Barclays este impresionată de modelul R5, o versiune modernă și 100% electrică a unui model legendar din anii 70 și 80 și de aceea crede „că se va vinde foarte bine”. „Vedem că Renault câștigă cote datorită portofoliului său excelent, în opinia noastră, de produse pe mărcile Renault și Dacia”, continuă experții băncii britanice. „În plus, datorită fluxului de numerar foarte mare și avânzării participațiilor la Nissan, calitatea bilanţului Renault se îmbunătăţeşte cu pași repezi”, adaugă ei
Analiștii atrag atenția că această răsturnare de valori vine într-un moment în care cei doi membri și-au revăzut alianța - din toamna trecută, când s-a renunțat la structurile partajate. Acest lucru se traduce și printr-o dezangajare progresivă a Renault de capitalu Nissan.
Cele două companii sunt acum pe picior de egalitate în ceea ce privește participațiile directe încrucișate, fiecare deținând 15% din cealaltă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Andreea Raicu, probabil una...
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...