Renault vrea să-și reducă participația la Nissan. Explicații

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Face parte dintr-o strategie
Face parte dintr-o strategie
Grupul auto francez Renault SA ar putea transfera peste jumătate din participaţia pe care o deţine la Nissan Motor către un trust, în ideea de a ajunge la o participaţie similară cu cea deţinută de producătorul auto nipon la Renault, a anunţat joi cotidianul financiar japonez Nikkei.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Potrivit Nikkei, Renault ar urma să transfere un pachet de 28% din acţiunile Nissan către o entitate juridică de tip trust, astfel că grupul francez ar rămâne cu o participaţie de doar 15% la constructorul japonez, echivalentă cu participaţia deţinută de Nissan la Renault.

Un trust este o entitate juridică formată atunci când cineva transferă active către un mandatar sau o companie fiduciară, a cărei funcţie principală este deţinerea activelor şi păstrarea sau, în unele cazuri, creşterea valorii acestora până când un astfel de fond fiduciar parţial sau întreg este distribuit unuia sau tuturor beneficiarilor numiţi.

Discuţiile care se derulează în prezent între Renault şi Nissan cu privire la alianţa lor ar putea se se finalizeze prin cea mai mare restructurare a alianţei de după 2018, când a fost arestat fostul director general al alianţei Carlos Ghosn, acuzat de nereguli financiare.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault - Dacia - Lada - Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. 

Citește și Mercedes reduce prețurile mașinilor electrice în China

Decizia vine în în condiţiile în care competiţia acerbă de pe cea mai mare piaţă de automobile electrice afectează vânzările, transmite Bloomberg.

Producătorul german de automobile de lux a publicat marţi seara un comunicat pe pagina sa de Internet conform căruia a decis să reducă preţurile pentru anumite modele din gama EQ, începând de miercuri, şi de asemenea că va oferi subvenţii clienţilor care au cumpărat recent acest tip de automobile.

Reducerile de preţuri par să fie aplicabile imediat, în condiţiile în care miercuri pe pagina de Internet a Mercedes din China un automobil electric EQE avea un preţ de 478.000 yuani (67.675 de dolari), comparativ cu 528.000 de yuani marţi. Modelul de lux EQS avea miercuri un preţ de catalog de 956.000 de yuani, comparativ cu 1,19 milioane de yuani marţi, adică echivalentul unei reduceri de preţ de aproximativ 33.000 de dolari.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, Mercedes a decis să taie preţurile pentru că vânzările sale din China au fost dezamăgitoare. Unii dealeri Mercedes au încercat deja să deruleze promoţii în încercarea de a stimula vânzările, în condiţiile în care livrările de automobile electrice EQS au scăzut până la 100 de unităţi pe lună, susţin sursele.

EQS este o versiune complet electrică a modelului Mercedes S-Class, un vehicul conceput pentru a include cele mai avansate tehnologii ale producătorului german. Însă designul EQS face ca pasagerii de pe locurile din spate au mai puţin spaţiu deasupra capului, un dezavantaj pe piaţa chineză unde clienţii bogaţi preferă să stea pe locurile din spate în loc să conducă automobilul.

Conform datelor furnizate de China Automotive Technology and Research Center, Mercedes a vândut aproximativ 8.800 de vehicule electrice (inclusiv modele mai ieftine precum EQA, EQB şi EQC) pe piaţa din China în perioada ianuarie-iulie 2022. Comparativ, producătorul chinez BYD a vândut 220.000 de vehicule electrice numai în luna octombrie.

Mercedes nu este singurul producător auto străin care răspunde la presiunile de pe piaţa chineză. Constructorul american de automobile electrice Tesla Inc. a tăiat preţurile pentru toată gama de modele vândute în China în luna octombrie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel