ANAF se uită la vânzările second hand. Când plătești taxe și când nu
Vânzarea bunurilor personale...
Această hotărâre luată de compania franceză vine în consecința unei lupte între retaileri și giganții din industria alimentă la nivel mondiali pentru prețuri mai mici, indică Reuters.
Începând de joi, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franța vor fi însoțite de o notă pe care scrie "Nu mai vindem această marcă din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor", a declarat un purtător de cuvânt al retailerului francez.
Compania americană a declarat în octombrie că a planificat creșteri "modeste" de prețuri în acest an, deoarece cererea a rezistat în pofida creșterilor, ceea ce a determinat-o să își majoreze prognoza de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.
În ultimul an, retailerii de produse alimentare din mai multe țări, printre care Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la firmele de bunuri de consum din cauza creșterilor de prețuri, o tactică pusă la cale din cauza creșterii inflației la nivel mondial.
Nu este clar dacă produsele PepsiCo aflate deja pe rafturile Carrefour vor fi retrase, a spus purtătorul de cuvânt al companiei, adăugând că nu poate împiedica cumpărătorii să le cumpere pe cele expuse.
Afișele vor fi amplasate doar în magazinele Carrefour din Franța, a spus purtătorul de cuvânt, confirmând rapoartele presei locale.
Anul trecut, a demarat o campanie prin care a lipit avertismente pe produsele care s-au micșorat în dimensiune, dar care costă mai mult.
În eforturile sale de a reduce inflația, guvernul francez a cerut comercianților cu amănuntul și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei.
O lectură preliminară a biroului de statistică INSEE a arătat joi că prețurile de consum din Franța au crescut cu 4,1% în decembrie, în ritm anual, inflația anuală a alimentelor încetinind la 7,1% de la 7,7% în luna precedentă.
Ministrul francez de finanțe a amenințat anterior că va recupera ceea ce el a descris ca fiind profituri "nejustificate" de la companiile din sectorul alimentar cu taxe speciale, dacă acestea nu vor transfera costurile lor mai mici către consumatorii care se luptă deja cu facturile ridicate la energie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Vânzarea bunurilor personale...
Președintele României a semnat...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...
Moneda națională a înregistrat...
Creşterea accentuată a...
Criza energetică declanșată în...
Ministerul Finanțelor...
Producția industrială a...
Veşti bune pentru românii care au credite în lei...
Pensia medie lunară a crescut...
În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...
Bursa de la New York a închis...
Ministerul Finanțelor...
BCE menține dobânzile pe...
Producătorii auto din Germania...
Cum a redus Grecia deficitul de...
Bursa de la București începe...
Senatul dezbate şi votează,...
Alocațiile pentru copii rămân...
Persoanele asigurate în baza...