Reuters: Volkswagen renunţă la planul de a construi în parteneriat cu Renault un autoturism electric accesibil

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Planul nu a fost dus la bun sfârşit. 

Volkswagen a abandonat discuțiile cu Renault pentru a colabora la dezvoltarea unei versiuni electrice accesibile a modelului Twingo, au dezvăluit surse anonime pentru Reuters. Acest pas înapoi este considerat un impediment pentru eforturile producătorilor auto europeni de a concura cu rivalii lor chinezi.

Colapsul negocierilor, care s-au desfășurat pe parcursul mai multor luni, ar putea determina grupul german să încerce să dezvolte singur un vehicul electric accesibil. În timp ce Renault va continua să lucreze la designul modelului electric Twingo, programat să fie lansat în 2026.

Atât Volkswagen, cât și Renault sperau că prin colaborare vor reuși să reducă costurile, un obstacol major pentru producătorii auto europeni, în contextul importurilor masive de mașini mai ieftine din China.

Oficialii de la Ampere, subsidiara EV a Renault, care supraveghează programul Twingo, au refuzat să ofere comentarii.

Un purtător de cuvânt al VW a evitat, de asemenea, să comenteze în legătură cu discuțiile dintre cele două companii, dar a subliniat că producătorul auto german continuă să exploreze opțiunile legate de vehiculele electrice accesibile.

Surse din cadrul VW au indicat că o decizie privind planul EV va fi luată în următoarele săptămâni. Thomas Schaefer, șeful mărcii Volkswagen, și-a exprimat dorința de a lansa un vehicul electric accesibil până în 2027.

Alte surse au menționat că Renault va continua dezvoltarea Twingo fără implicarea VW, dar rămâne deschisă la colaborări cu alți parteneri, inclusiv cei din alianța cu Nissan și Mitsubishi.

Luna trecută, Reuters a raportat că Renault va începe lucrările de inginerie în acestă lună pentru o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, cu producția programată să înceapă în doi ani în Slovenia.

Principalele companii producătoare de vehicule electrice (EV) sunt din China și se extind rapid pe piața europeană, exercitând presiune asupra firmelor europene, precum Renault, să-și reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele pe piață. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus semnificativ perioada de dezvoltare a noilor vehicule, cu o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate față de timpul necesar în mod obișnuit companiilor auto europene.

Companiile auto europene își doresc să producă vehicule electrice mai mici, vândute la un preț sub 20.000 de euro, pentru a concura cu brandurile chinezești, cum ar fi BYD.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Centrală Europeană
Conducte de gaze / Foto: Freepik
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI
Donald Trump
Vama Giurgiu
Transgaz
Foto: Freepik.com
Panouri fotovoltaice
Google
Bursa de Valori București
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Cresc SALARIILE și PENSIILE speciale ale magistraților
UE are nevoie de forță de muncă
BCE
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Furnizorii de energie, luați la control de ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...

Termocentrala
Dolari și euro
Lingouri de aur / FOTO: Freepik
WhatsApp / FOTO: Freepik
Ghișeu
Persoană în scaun cu rotile / Foto: Freepik
Fidelis
În magazin / FOTO: Freepik

Programul magazinelor de Paște

 Magazinele marilor lanţuri de retail din România vor fi închise în prima zi...

Bill Gates / Foto: World Economic Forum / Flickr

Bill Gates dezvăluie ce moștenire vor primi copiii lui

Bill Gates a confirmat, încă o dată, că nu va lăsa...

Foto cu caracter ilustrativ: Freepik.com
Harvard / FOTO: Wikipedia

pixel