Volkswagen a abandonat discuțiile cu Renault pentru a colabora la dezvoltarea unei versiuni electrice accesibile a modelului Twingo, au dezvăluit surse anonime pentru Reuters. Acest pas înapoi este considerat un impediment pentru eforturile producătorilor auto europeni de a concura cu rivalii lor chinezi.
Colapsul negocierilor, care s-au desfășurat pe parcursul mai multor luni, ar putea determina grupul german să încerce să dezvolte singur un vehicul electric accesibil. În timp ce Renault va continua să lucreze la designul modelului electric Twingo, programat să fie lansat în 2026.
Atât Volkswagen, cât și Renault sperau că prin colaborare vor reuși să reducă costurile, un obstacol major pentru producătorii auto europeni, în contextul importurilor masive de mașini mai ieftine din China.
Oficialii de la Ampere, subsidiara EV a Renault, care supraveghează programul Twingo, au refuzat să ofere comentarii.
Un purtător de cuvânt al VW a evitat, de asemenea, să comenteze în legătură cu discuțiile dintre cele două companii, dar a subliniat că producătorul auto german continuă să exploreze opțiunile legate de vehiculele electrice accesibile.
Surse din cadrul VW au indicat că o decizie privind planul EV va fi luată în următoarele săptămâni. Thomas Schaefer, șeful mărcii Volkswagen, și-a exprimat dorința de a lansa un vehicul electric accesibil până în 2027.
Alte surse au menționat că Renault va continua dezvoltarea Twingo fără implicarea VW, dar rămâne deschisă la colaborări cu alți parteneri, inclusiv cei din alianța cu Nissan și Mitsubishi.
Luna trecută, Reuters a raportat că Renault va începe lucrările de inginerie în acestă lună pentru o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, cu producția programată să înceapă în doi ani în Slovenia.
Principalele companii producătoare de vehicule electrice (EV) sunt din China și se extind rapid pe piața europeană, exercitând presiune asupra firmelor europene, precum Renault, să-și reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele pe piață. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus semnificativ perioada de dezvoltare a noilor vehicule, cu o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate față de timpul necesar în mod obișnuit companiilor auto europene.
Companiile auto europene își doresc să producă vehicule electrice mai mici, vândute la un preț sub 20.000 de euro, pentru a concura cu brandurile chinezești, cum ar fi BYD.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Statele Unite și China au...
Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...
Românii care vor să câştige...
Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...
O tranzacție colosală, care...
Indicii principali au închis...
În era ascensiunii inteligenței...
Unitatea 2 CNE Cernavodă va...
Procesul antitrust împotriva...
Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.
Un pas major în automatizarea...
Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...
Aprecierea afișată de euro, de...
Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...
BNR a comunicat cursul valutar...
Ministrul interimar al...
O deschidere condiționată pentru finanțare comună.
Gazele rusești, din nou pe masa...
Critici directe din partea...
Indicele bancar ROBOR a crescut...
O clauză frecvent întâlnită în unele contracte...
Compania va suporta toate costurile de restructurare.