Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Volkswagen a abandonat discuțiile cu Renault pentru a colabora la dezvoltarea unei versiuni electrice accesibile a modelului Twingo, au dezvăluit surse anonime pentru Reuters. Acest pas înapoi este considerat un impediment pentru eforturile producătorilor auto europeni de a concura cu rivalii lor chinezi.
Colapsul negocierilor, care s-au desfășurat pe parcursul mai multor luni, ar putea determina grupul german să încerce să dezvolte singur un vehicul electric accesibil. În timp ce Renault va continua să lucreze la designul modelului electric Twingo, programat să fie lansat în 2026.
Atât Volkswagen, cât și Renault sperau că prin colaborare vor reuși să reducă costurile, un obstacol major pentru producătorii auto europeni, în contextul importurilor masive de mașini mai ieftine din China.
Oficialii de la Ampere, subsidiara EV a Renault, care supraveghează programul Twingo, au refuzat să ofere comentarii.
Un purtător de cuvânt al VW a evitat, de asemenea, să comenteze în legătură cu discuțiile dintre cele două companii, dar a subliniat că producătorul auto german continuă să exploreze opțiunile legate de vehiculele electrice accesibile.
Surse din cadrul VW au indicat că o decizie privind planul EV va fi luată în următoarele săptămâni. Thomas Schaefer, șeful mărcii Volkswagen, și-a exprimat dorința de a lansa un vehicul electric accesibil până în 2027.
Alte surse au menționat că Renault va continua dezvoltarea Twingo fără implicarea VW, dar rămâne deschisă la colaborări cu alți parteneri, inclusiv cei din alianța cu Nissan și Mitsubishi.
Luna trecută, Reuters a raportat că Renault va începe lucrările de inginerie în acestă lună pentru o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, cu producția programată să înceapă în doi ani în Slovenia.
Principalele companii producătoare de vehicule electrice (EV) sunt din China și se extind rapid pe piața europeană, exercitând presiune asupra firmelor europene, precum Renault, să-și reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele pe piață. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus semnificativ perioada de dezvoltare a noilor vehicule, cu o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate față de timpul necesar în mod obișnuit companiilor auto europene.
Companiile auto europene își doresc să producă vehicule electrice mai mici, vândute la un preț sub 20.000 de euro, pentru a concura cu brandurile chinezești, cum ar fi BYD.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...