România concurează cu Bulgaria și Turcia pentru noua fabrică Volkswagen

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Sindicatul brandului VW din Germania se luptă cu Skoda pentru controlul asupra fabricii pe care grupul mamă Volkswagen AG intenţionează să o deschidă în Europa de Est, printre posibilele locaţii fiind România, Bulgaria şi Turcia, informează publicaţia Automobilwoche. 

Pe 18 noiembrie, şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022.

La noua unitate din Europa de Est, care ar urma să aibă între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny.

Necesitatea unei astfel de unităţi a crescut după ce Volkswagen AG a confirmat că va transfera producţia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny (Cehia), în condiţiile în care cel mai mare producător auto global îşi accelerează investiţiile în maşini cu emisii zero. Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) ar urma să fie transformate pentru producţia de vehicule electrice până în 2022.

Consiliul angajaţilor brandului VW a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de maşini de pasageri a VW. Preşedintele Consiliului de Supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie referitoare la brandul care va conduce fabrica.

"Skoda este una din opţiuni", a declarat, Poetsch pentru Automobilwoche.

O investiţie în Cehia, sediul Skoda, nu este luată în calcul din cauza costurilor ridicate cu salariile, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

O altă opţiune ar fi transformarea fabricilor de motoare în unităţi unde se produc maşini. Potenţialele candidate sunt unităţile în care VW fabrică motoare: Polkowice (Polonia) şi Gyor (Ungaria), adaugă sursele.

Volkswagen a anunţat investiţii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice şi a maşinilor fără şofer până în 2022.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Plată online / Foto: Freepik
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM

Programul Rabla, modificat. Câţi bani veţi primi

Ghidul Rabla Auto a intrat în dezbatere publică....

Legea mirosului. freepik.com
Freepik.com
Factură energie electrică
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
foto: pexels.com
Aur vs argint. Freepik.com
Foto: Facebook Hidroelectrica

Schimbări majore în facturile Hidroelectrica

Hidroelectrica transmite clarificări referitoare la cota...

Conductă de transport
Contabili / Foto: Freepik
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska

Ce vrea Putin în schimbul unui acord de pace în Ucraina

Putin cere cedarea Donbasului și renunțarea Ucrainei la...

TVA
Birou. Foto: Freepik.com
Nunta. Freepik.com
Contabili
Muncitori / FOTO: Freepik
Factura. Foto: Pexels.com
Nord Stream 2
Uzina Volkswagen din Wolfsburg, Germania
Criptomonezi / Foto: Freepik
Google
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Bursa de Valori București / Foto: BVB.ro

pixel