România concurează cu Bulgaria și Turcia pentru noua fabrică Volkswagen
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Sindicatul brandului VW din Germania se luptă cu Skoda pentru controlul asupra fabricii pe care grupul mamă Volkswagen AG intenţionează să o deschidă în Europa de Est, printre posibilele locaţii fiind România, Bulgaria şi Turcia, informează publicaţia Automobilwoche. 

Pe 18 noiembrie, şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022.

La noua unitate din Europa de Est, care ar urma să aibă între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny.

Necesitatea unei astfel de unităţi a crescut după ce Volkswagen AG a confirmat că va transfera producţia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny (Cehia), în condiţiile în care cel mai mare producător auto global îşi accelerează investiţiile în maşini cu emisii zero. Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) ar urma să fie transformate pentru producţia de vehicule electrice până în 2022.

Consiliul angajaţilor brandului VW a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de maşini de pasageri a VW. Preşedintele Consiliului de Supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie referitoare la brandul care va conduce fabrica.

"Skoda este una din opţiuni", a declarat, Poetsch pentru Automobilwoche.

O investiţie în Cehia, sediul Skoda, nu este luată în calcul din cauza costurilor ridicate cu salariile, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

O altă opţiune ar fi transformarea fabricilor de motoare în unităţi unde se produc maşini. Potenţialele candidate sunt unităţile în care VW fabrică motoare: Polkowice (Polonia) şi Gyor (Ungaria), adaugă sursele.

Volkswagen a anunţat investiţii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice şi a maşinilor fără şofer până în 2022.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...


pixel