România vrea acces extins pentru vehiculele ecologice

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
România a înaintat statelor membre UE o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule vor fi stimulaţi să comercializeze acest tip de vehicule la preţuri accesibile pentru pieţele din State Membre cu venituri medii reduse, respectiv cu o valoare a PIB pe cap de locuitor sub 60% din media UE, la nivelul anului 2013, informează Ministerul Mediului.

Propunerea a fost înaintată marţi la Consiliul miniştrilor Mediului din UE de la Luxembourg. "În mod concret, potrivit propunerii României, orice vehicul cu emisii reduse comercializat într-un stat membru care se regăseşte în această situaţie va avea o valoare echivalentă cu două vehicule comercializate în statele cu venituri medii ridicate, raportat la îndeplinirea ţintelor impuse industriei. Producătorii vor fi astfel stimulaţi, pentru îndeplinirea ţintelor, să susţină comercializarea vehiculelor la preţuri adaptate la puterea de cumpărare a cetăţenilor din statele cu venituri medii mai mici", precizează sursa citată.

În context, vicepremierul Graţiela Gavrilescu, ministru al Mediului, a afirmat că în România, precum şi în alte State Membre cu venituri medii reduse, creşterea cotei de piaţă a vehiculelor curate nu se poate atinge decât prin asigurarea acestor vehicule la un preţ accesibil pentru consumatori.

"Accesul consumatorilor la vehiculele curate este un element cheie în atingerea obiectivelor de către producători. Comportamentul consumatorilor este dictat în principal de către cost. În România, precum şi în alte State Membre cu venituri medii reduse, creşterea cotei de piaţă a vehiculelor curate nu se poate atinge decât prin asigurarea acestor vehicule la un preţ accesibil pentru consumatori. De aceea, credem că este imperativ ca prin acest regulament să găsim o cale prin care producătorii de autovehicule să fie stimulaţi să ofere şi soluţii de mobilitate cu emisii scăzute de carbon cu costuri mici", a declarat Graţiela Gavrilescu.

În cadrul lucrărilor Consiliului miniştrilor Mediului din Uniunea Europeană, reprezentaţii statelor membre au dezbătut propunerile pentru perioada următoare. Propunerea iniţială a Comisiei Europene, din noiembrie 2017, prevede reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025.

În cadrul dezbaterilor, România, reprezentată de Graţiela Gavrilescu, a susţinut adoptarea ţintelor ambiţioase de reducere a emisiilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
București / Foto: Oana Pavelescu
Cisco
Curs valutar / Foto: Arhivă
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi
Elon Musk și Donald Trump
ANAF / Foto: DCBusiness

Ce impozite trebuie plătite până la 25 iunie 2025?

Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...

Showroom / Foto: Freepik
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Ce înseamnă pentru România dobânzile mai mici în zona euro

Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...

Donald Trump și Xi Jinping
Titluri de stat Fidelis
Fermă de eoliene / Foto: Freepik
Phishing
Ploaie

pixel