Ce aduce „pachetul doi”: taxe, POS, conturi obligatorii – proiectul nu e încă final
„Pachetul doi”, doar în draft:...
Propunerea a fost înaintată marţi la Consiliul miniştrilor Mediului din UE de la Luxembourg. "În mod concret, potrivit propunerii României, orice vehicul cu emisii reduse comercializat într-un stat membru care se regăseşte în această situaţie va avea o valoare echivalentă cu două vehicule comercializate în statele cu venituri medii ridicate, raportat la îndeplinirea ţintelor impuse industriei. Producătorii vor fi astfel stimulaţi, pentru îndeplinirea ţintelor, să susţină comercializarea vehiculelor la preţuri adaptate la puterea de cumpărare a cetăţenilor din statele cu venituri medii mai mici", precizează sursa citată.
În context, vicepremierul Graţiela Gavrilescu, ministru al Mediului, a afirmat că în România, precum şi în alte State Membre cu venituri medii reduse, creşterea cotei de piaţă a vehiculelor curate nu se poate atinge decât prin asigurarea acestor vehicule la un preţ accesibil pentru consumatori.
"Accesul consumatorilor la vehiculele curate este un element cheie în atingerea obiectivelor de către producători. Comportamentul consumatorilor este dictat în principal de către cost. În România, precum şi în alte State Membre cu venituri medii reduse, creşterea cotei de piaţă a vehiculelor curate nu se poate atinge decât prin asigurarea acestor vehicule la un preţ accesibil pentru consumatori. De aceea, credem că este imperativ ca prin acest regulament să găsim o cale prin care producătorii de autovehicule să fie stimulaţi să ofere şi soluţii de mobilitate cu emisii scăzute de carbon cu costuri mici", a declarat Graţiela Gavrilescu.
În cadrul lucrărilor Consiliului miniştrilor Mediului din Uniunea Europeană, reprezentaţii statelor membre au dezbătut propunerile pentru perioada următoare. Propunerea iniţială a Comisiei Europene, din noiembrie 2017, prevede reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025.
În cadrul dezbaterilor, România, reprezentată de Graţiela Gavrilescu, a susţinut adoptarea ţintelor ambiţioase de reducere a emisiilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
„Pachetul doi”, doar în draft:...
Guvernul României are pe agenda...
Ministerul Justiției propune...
Nicușor Dan, trei luni la...
Euro trece de 5,06 lei, dolarul...
Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...
77% dintre români cred că se...
Fraudele informatice raportate...
Moneda națională a Iranului se...
Vienna Insurance Group, profit...
DN AGRAR, afacerea cu lapte...
Contribuabilii care greșesc în...
Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...
Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....
Prețurile oxidului de neodim și...
AAAS a aprobat procedura pentru...
Adrian Negrescu: Extinderea...
Românii se implică tot mai mult...
Mediul de business din România...
Casa Națională de Pensii a...