Conform analizei Limitless Agency, venitul mediu per utilizator generat în industria de e-commerce a fost de 467 de euro, valoare care va ajunge la peste 870 de euro, până în 2027, după cum reiese din statistica Digital Market Outlook, Statista.
Datele centralizate relevă faptul că piaţa de e-commerce din România România are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. În 2022, toate aceste magazine au raportat comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.
Rezultatele din raportul "eBook eCommerce Growth Strategies", dezvoltat de Limitless Agency, evidenţiază faptul că un român din cinci comandă online în mod constant online, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni, şi doar 12% comandă online de până la şase ori pe lună.
Aproape un sfert dintre români (21%) comandă şi din afara ţării, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din Grupul din care face parte Alibaba.
De asemenea, 72% din totalul cumpărătorilor economisesc şi aşteaptă să cumpere un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede. În plus, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc, 51% plătesc mai puţin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achită mai mult pentru un produs eco-friendly, în timp ce 43% plătesc mai puţin pentru o versiune non eco-friendly.
În Europa, ponderea cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai mari salturi au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) şi România (+41%), mai arată studiul Limitless Agency.
"Comerţul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziţionând bunuri online în 2022", notează sursa citată.
Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi şi accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food şi servicii de catering şi 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.
Cercetarea eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii testate si recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în e-commerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru e-commerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu.
Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România semnează primul...
Dobânzile interbancare cresc...
Țigările electronice și...
Banca Națională a României a...
Bursa de Valori București (BVB)...
Purtătorul de cuvânt al BNR,...
Anunțul privind „retragerea” legendarului investitor...
Deși încă sub nivelul înregistrat la începutul anului...
Autoritățile din România și...
Miliardarul Bill Ackman a făcut...
Ai lăsat geamul de la parter deschis? Știi cine a intrat...
Germania este zguduită de o...
Președintele interimar a semnat...
Un acord fără beneficii...
Decret prezidențial pentru relansarea producției interne.
Pentru a doua lună consecutiv, OPEC+ a decis să...
O tranzacție importantă pentru...
Ministerul Finanțelor a respins...
Preşedintele interimar Ilie...
Azi vă propunem să începeți ziua citind despre Bolojan...
Bursa de Valori București (BVB)...
PSD se retrage oficial din...
Războiul comercial declanșat de...
Prăbușire pe piața auto:...
Gigantul american Skechers va...