Românii preferă să-şi petreacă vacanţele în ţară (studiu)

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Majoritatea românilor preferă să-şi petreacă vacanţele în România, potrivit unui studiu.

Aproape două treimi dintre români (65%) aleg să-şi petreacă vacanţele în România, în detrimentul călătoriilor în străinătate (29%), arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, publicat joi.

Potrivit cercetării, realizată la solicitarea Nordis Group, dintre cei care spun că preferă vacanţele în România, 34% optează pentru sejururi la mare, iar 31% pentru cele petrecute la munte. De asemenea, 4% dintre respondenţi aleg staţiunile balneare, în timp ce 2% ar merge în Delta Dunării.

Vacanţele la mare sunt preferate, în mai mare măsură, de tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 ani (42%), iar vacanţele la munte se află în topul preferinţelor persoanelor mature, de peste 45 ani (41%).

În cazul vacanţelor în străinătate, respondenţii preferă mai degrabă destinaţii europene, în special Grecia, Spania şi Italia, iar peste trei sferturi dintre cei chestionaţi menţionează staţiunile maritime.

Rezultatele studiului de specialitate relevă faptul că, dacă ar dispune de 100.000 de euro, cei mai mulţi dintre români (46%) ar prefera să-i investească într-un apartament de vacanţă în România, într-o măsură semnificativ mai mare persoanele mature, cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 ani (53%).

În topul preferinţelor, investiţia într-un business ocupă locul secund (40%), iar călătoriile se poziţionează pe locul al treilea (24%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de femei, comparativ cu bărbaţii (29% vs. 20%).

Pe acelaşi subiect, peste jumătate dintre români (54%) ar investi într-un apartament la malul mării, în timp ce 40% ar alege un apartament într-o staţiune montană. Tinerii de până în 34 de ani sunt mai atraşi de ideea cumpărării unui apartament de vacanţă la mare (61%), timp în care apartamentele de vacanţă la munte sunt preferate în special de segmentul celor de peste 45 de ani.

Conform Reveal Marketing Research, pentru cei care îşi planifică şi organizează cele mai multe dintre vacanţe, hotelul este în topul preferinţelor (51%), urmat de casă (29%) şi apartament (20%). În ceea ce priveşte staţiunilor montane, respondenţii ar prefera să se cazeze la casă (49%) sau la hotel (39%) şi cei mai puţini la apartament (12%).

Totodată, cazarea în apartamente reprezintă o opţiune din ce în ce mai populară în rândul românilor, în special pentru concediile în oraşele mari (34%), în oraşele istorice (23%) sau pentru cele la malul mării (20%). În acest context, generaţia tânără (18-24 ani) este mai înclinată să aleagă experienţa de cazare la apartament, pentru fiecare dintre cele trei destinaţii menţionate anterior înregistrându-se diferenţe de peste zece puncte procentuale.

În plus, tinerii de până în 34 ani ar prefera, într-o măsură semnificativ mai mare, cazarea într-un apartament pe parcursul unei vacanţe la mare (29%) sau la munte (18%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 1 - 6 decembrie 2022 pe un eşantion de 1.007 respondenţi din mediul urban. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contabil
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Portul Constanța
Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...

Amgen / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Amgen investește 200 milioane $ în India, ”farmacia lumii”

Producătorul american de medicamente deschide un centru...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Alibaba
Bună dimineața!

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total

pixel