Românii se aşteaptă la noi scumpiri în perioada următoare. Analiză

Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
Piață
Piață
Trei sferturi dintre consumatorii români se așteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii, arată o analiză PwC.

Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru România. Unul dintre principalele motive pentru care se așteaptă să cheltuiască mai mult este inflația ridicată, pe care 74% dintre consumatorii din România o percep ca principala amenințare în următoarele 12 luni.

 

”În contextul inflaționist din ultimii ani, prețul rămâne în continuare cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătății și de cât de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, românii sunt mai deschiși la utilizarea tehnologiilor în comparație cu omologii lor din Europa Centrală și de Est și sunt tot mai atenți la protejarea datelor personale. Abordând aceste aspecte - de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate și tehnologie -, companiile de retail pot crește gradul de fidelizare în rândul clienților lor, atât de necesar pe o piață extrem de competitivă”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider Consumer Markets PwC România.

 

Un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt caracteristicile cele mai apreciate de către consumatorii români atunci când aleg un produs, dar și de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun că reducerile, urmate de  ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

 

Totuși, în pofida presiunii prețurilor, aproximativ 5 din 10 consumatori își exprimă intenția de a cumpăra mai mult produse sustenabile.

 

Decizia de cumpărare este influențată în special de reclamele de pe rețelele sociale, arată peste 7 din 10 consumatori români, similar omologilor lor la nivel mondial. Cea mai populară aplicație de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.

În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, însemnând de 29% și, respectiv, 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasă în special pentru achiziția de tehnologie, mobilier și produse de lux/designer.

Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în ECE și la nivel global. Însă doar 28% dintre consumatorii români preferă tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global. Circa un sfert dintre consumatorii din România și de la nivel global ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.

În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, printre care și România.

 

Raportul pentru România poate fi accesat aici.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Factură energie electrică
Titluri de stat Fidelis
Semnarea acordului la Ambasada României în Belgia
Wall Street. Foto: Freepik.com
Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Bursa de la București

Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe roşu şedinţa de marţi

Bursa de la Bucureşti a deschis în scădere pe...

BNR: Indice ROBOR

ROBOR. Veste bună de la BNR, pentru românii care au rate

Banca Naţională a României, anunţ despre indicele ROBOR.

Benzinarie. Foto: Freepik.com

Tentativă de fraudă online cu identitatea Notino

Directoratul Național de Securitate Cibernetică,...

Taxarea inversa TVA. Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Chatgpt. Freepik.com

ChatGPT, din ce în ce mai utilizat ca sursă de informaţii

Potrivit unui raport, ChatGPT şi echivalenţii săi sunt...

Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Vladimir Putin și Serghei Șoigu / Foto: kremlin.ru
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik

pixel