Românii vor automobile electrice. Interes mai mare ca nemții

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Românii sunt dornici de a-și achiziţiona autovehicule electrice, conform unui studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID, conform căruia 36% dintre cei care în momentul sondajului erau în căutarea unei maşini noi, intenţionau să cumpere una electrică.

Românii sunt însă sceptici atunci când sunt întrebaţi despre cum văd viitorul vehiculelor electrice pe şosele. Astfel, 22% dintre cei chestionati spun că este exclus ca ţara noastră să ajungă vreodată la performanţa de a avea un parc auto format în majoritate din vehicule electrice.

Alţi 25% dintre conaţionali previzionează că vehiculele electrice ar putea depăşi numărul vehiculelor cu motor convenţional abia peste 20 de ani.

De fapt, în Europa de Est regăsim cele mai negative proiecţii privind viitoarea eră a mobilităţii. De exemplu, doar 15% dintre cehi consideră că maşina electrică ar putea deveni regina şoselelor în următorii 10 ani. Cei mai sceptici se declară ungurii, cu doar 14 procente dintre respondenţi, convinşi fiind că schimbarea se va face în cel mult un deceniu.

Conform răspunsurilor celor chestionaţi, în România, unul dintre principalele motive descurajante pentru cei care nu s-au lăsat încă convinşi să investească în maşini electrice ar fi numărul scăzut de staţii de încărcare.

La polul opus, fani înrăiţi ai industriei auto şi mari iubitori de nou în domeniu, când vine vorba de maşini electrice germanii se dezmint. Deşi nu se pot plânge de lipsa infrastructurii dacă vorbim despre staţiile de încărcare, majoritatea dau vina ba pe preţ, ba pe autonomia redusă asigurată de baterie. Prin urmare, Germania se poate lăuda cu cel mai mare număr de sceptici cu privire la noua eră a mobilităţii. O treime dintre germani nu cred că vehiculele electrice le vor surclasa vreodată numeric pe cele care consumă benzină sau diesel.

Deşi în ultimii ani în Germania s-au făcut progrese uimitoare atât la capitolul infrastructură, cât şi referitoare la varietatea de modele oferite şi la preţul de vânzare al acestora, doar 16% dintre cei interesaţi să cumpere o nouă maşină, vor achiziţiona un autoturism electric.

Citește și:Scandal de spionaj la Tesla. Cine ce a furat și pentru cine

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel