Vacanţe 2024. Topul destinaţiilor: când preferă românii să plece în concediu şi unde merg
Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj. Grupul aeronautic american speră că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor.
Pentru Ryanair livrarea avioanelor Boeing 737 MAX era esenţială pentru sporirea eficienţei flotei sale. Compania aeriană irlandeză făcuse o comandă de 210 aeronave Boeing 737 MAX şi spera să folosească 30 de aparate până în vara anului viitor.
Luni, Ryanair a anunţat că în anul său financiar 2020/2021 se aşteaptă să transporte 157 de milioane de pasageri. Este un avans de doar 2,6% faţă de actualul an financiar şi cel mai redus ritm de creştere din ultimii şapte ani. Din 2014, operatorul aeriana înregistrat creşteri anuale medii de 10% a numărului de pasageri. În perioada aprilie-septembrie 2019, compania a înregistrat un profit după taxe de 1,15 miliarde de euro (1,30 miliarde de dolari), în linie cu nivelul înregistrat în perioada similară din 2018 dar peste estimările analiştilor, care se aşteptau la 1,08 miliarde de euro.
Citește și România, colac de salvare pentru piloții de la Ryanair! Sfatul companiei
"Preţurile biletelor au scăzut cu 5% dar am transportat cu 11% mai mulţi pasageri", a declarat Michael O'Leary. Acesta a adăugat că un program strict de ţinere sub control a costurilor a compensat lipsa avioanelor 737 MAX şi preţul mai ridicat al combustibilului. De asemenea, şeful Ryanair se aşteaptă la o îmbunătăţire a mediului de afaceri pe segmentul de transport aerian, în urma colapsului unor competitori, inclusiv Thomas Cook.
Luni, acţiunile Ryanair înregistrau un avans de 7%. Compania se aşteaptă acum la un profit anual între 800 milioane şi 900 milioane euro, faţă de estimarea precedentă de 750-950 milioane euro şi faţă de estimarea analiştilor, de 836 milioane euro. În precedentul an financiar, profitul s-a situat la 1,02 miliarde de euro profit, în scădere faţă de 1,45 miliarde de euro în anul anterior.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Germania avertizează cu...
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
AFM va lansa un nou program...
Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...
O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...
Gigantul energetic rus Gazprom...
Până la un milion de ruși au...
Banca Națională a României a...
Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...
Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...
Aproximativ 200 de angajaţi ai...
Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre.
La Berlin începe un nou...
Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...
Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...
Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...
Sunt patru astfel de avioane,...
Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta
Preşedintele Patronatului Român din Industria de...
Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...
Elon Musk a închis divizia care...
Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...
În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...
Vitezele 6G au atins 100 Gbps...
Din motive politice sau...
Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...