Salonul de la Detroit: Industria auto, la răscruce de drumuri
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Constructorii masinilor de lux, marii absenți
Constructorii masinilor de lux, marii absenți
Lumea automobilistică și-a dat întâlnire, începând de luni, la Detroit, pentru ultima ediție de iarnă a celebrului salon, desfășurat anul acesta în plină ”tranziție” a acestui sector, confruntat cu cele mai grave dificultăți de la criza financiară.

De la falimentul giganților General Motors (GM) și Chrysler, în 2009, orizondul marilor constructori auto nu a fost niciodată mai tulbure. Tensiunile comerciale dintre Statele Unite și China, încetinirea economiei mondiale, înăsprirea politicilor de mediu și schimbările intervenite în preferințele consumatorilor sunt tot atâtea bătăi de cap pentru o industrie care trebuie să se reinventeze pentru a-și păstra poziția și pentru a contracara ofensiva companiilor din Silicon Valey.

Marii absenți

Dacă Ford și Volkswagen ar urma să anunțe, marți, o alianță strategică, atmosfera de pe aleile Cobo Center, sala de expoziții situate la câteva blocuri de sediul GM din centrul orașului Detroit, va fi reținută. Cei mai mulți dintre constructorii mașinilor de lux (Mercedes-Benz, BMW, Jaguar, Land Rover, Volvo, Lamborghini, Ferrari, Mini, McLaren) vor străluci prin absența lor, o veste proastă pentru orașul din Michigan, care a raportat anual aproximativ 500 de milioane de dolari și care a atras circa 800.000 de vizitatori.

Citește și Optimism moderat pe piața auto din China

”Este un an de tranziție pentru salonul de la Detroit și este simptomatic pentru starea generală a industriei. Suntem într-un an de tranziție pentru acest sector”, a comentat Michelle Krebs, expert la Autotrader. În opinia experților, după un boom neîntrerupt de peste un deceniu, vânzările de mașini noi în Statele Unite ar urma să scadă în 2019, pe fondul creșterii dobânzilor la creditele auto.

Mașini tot mai scumpe

Devenite tot mai conectate, autoturismele sunt mai scumpe decât în trecut. Anul trecut, numai 34% dintre vehiculele noi vândute au valorat între 20.000 și 30.000 de dolari, iar prețul mediu a fost de 36.000 de dolari, o creștere de 3%, potrivit Cox Automotive. Un salt generat în special de războiul comercial dintre SUA și China, care a mărit costurile la aluminiu și oțel. În plus, 47% dintre mașinile cumpărate anul trecut în SUA au venit din import.

Modele puternice

Anticipând apropierea unor vremuri grele, unii constructori (GM, Ford, Jaguar) și-au luat din timp măsuri de austeritate, traduse prin suprimări masive de posturi și închiderea de uzine. Se vorbește, de asemenea, despre sfârșitul progresiv al producției de berline și citadine în America de Nord, în favoarea mașinilor puternice - pickup, SUV și crossover - tot mai căutate de consumatorii americani pe fondul scăderii prețurilor la benzină.

Citește și Coșmarul a început pentru industria auto. Cum se simte România

Tonul în acest sens îl va da Cadillac, care va dezvălui foarte așteptatul SUV XT6. Fiat Chrysler va ridica vălul care învăluie noul pickup RAM Heavy Duty, în timp ce Ford va expune noul Explorer.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel