Scandal Bâstroe. Ce s-a decis la întâlnirea România - Ucraina la care au asistat şi reprezentanţi ai Comisiei Europene

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Canalul Bâstroe
Canalul Bâstroe
Concluziile întâlnirii trilaterale de la Ismail (Ucraina).

Ministerul Transporturilor prezintă concluziile întâlnirii trilaterale de la Ismail (Ucraina) care a avut loc marţi: 

"Astăzi, în localitatea Ismail (Ucraina), delegația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a continuat discuțiile inițiate cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe. La întâlnirea trilaterală a participat și o delegație a Comisiei Europene.

La finalul întâlnirii partea ucraineană și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc). Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galați pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană.

Participanții au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie. Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obține acceptul Forțele Navale ucrainene pentru ca reprezentanții părții române să intre și să măsoare pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe.

Reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României și au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina.

Acest aspect a fost subliniat de reprezentanții DG MOVE și confirmat de omologii ucraineni.

Măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează:

-sporirea numărului de piloți;

-modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte;

-achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului.

Reprezentanții Comisiei Europene au menționat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul "Solidarity Lanes" se desfășoară pe Dunăre. În acest context au subliniat importanța creșterii capacității canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin 'Solidarity Lanes'."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Insolvență / FOTO: Freepik
Rompetrol
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres

pixel