ANAF te poate ierta: până când poți corecta SAF-T-ul fără sancțiuni
Contribuabilii care greșesc în...
În 2023, a fost demarat un program prin care Consiliile Județene din toată România au primit finanțare pentru a achiziționa microbuze electrice pentru transportul elevilor la școală. O companie, Aveuro Internațional din Câmpina, a omului de afaceri Vlad Papuc, a intrat în atenția publică după ce a câștigat peste 35 de contracte, a căror valoare se ridică la 135 de milioane de euro. Principala critică a vizat prețul de vânzare. I s-a imputat că ar fi achiziționat modelul Ford E-Transit la 100.000 de euro și l-ar fi vândut CJ-urilor la un preț cel puțin dublu. În plus, caietele de sarcini ar ridica semne de întrebare în contextul în care apar prevederi diferite de la județ la județ, care ar fi de natură a favoriza un câștigător sau altul.
Un fost șef de CJ, din Maramureș, deputatul Ionel Bogdan, a precizată că dezbaterea este alimentată de informații alăturate, complet eronate. ”Se pun alături prețuri cu TVA și prețuri fără TVA. Inițial se vorbea de microbuze mici, de 8+1 locuri, dar peste 90% dintre localități au cerut vehicule de 16+1 locuri. Sunt mai scumpe, dar răspund mai bine nevoilor reale” a lămurit el.
Și Consiliile Județene Vaslui și Mureș au respins speculațiile, precizând că procedurile au fost transparente și verificate de instituțiile competente, inclusiv ANAP și CNSC. CJ Mureș a explicat că, pentru cele 31 de microbuze cumpărate de la Aveuro Internațional, la un preț mediu de 970.000 de lei fără TVA, licitația a fost deschisă tuturor, iar condițiile tehnice au stabilit doar o lungime minimă, nu și una maximă.
Confuzie între microbuzele cu 8 locuri și cele cu 16
”Conform informațiilor publice, inițial, proiectul european viza achiziția a 3.200 de autovehicule de 8 locuri. Însă, ulterior, în septembrie 2023, proiectul a fost modificat pentru a include și microbuze de 16+1 locuri. Costurile acestora fiind cel puțin duble față de bugetul estimat pe mașină, numărul total de microbuze a scăzut la 1.300. Așadar, s-a schimbat, practic, obiectul finanțării. Diversele materiale media care afirmă că s-ar fi putut cumpăra un număr dublu de microbuze pleacă de la niște date care priveau microbuze de 8 locuri. Or, în practică, consiliile județene au cumpărat majoritar microbuze de 16 locuri. Pentru noi, a fost un efort mult mai mai complex și costisitor, pentru că a trebuit să omologăm atât modelul de 8 locuri, cât și pe cel de 16 locuri, pentru a fi pregătiți” a explicat și Vlad Papuc, pentru oglindadeazi.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Contribuabilii care greșesc în...
AAAS a aprobat procedura pentru...
Adrian Negrescu: Extinderea...
Românii se implică tot mai mult...
Mediul de business din România...
BNR: România are un deficit de...
Coaliția pregătește schimbări...
Curtea Constituțională a...
Producția de țiței a României...
Ministerul Finanțelor a aprobat...
Curtea Constituțională a decis,...
Șoferii din Capitală plătesc...
Guvernul urmează să aprobe prin...
Guvernul urmează să adopte o...
Selectarea ofertei de servicii...
Mercedes-Maybach SL 680...
Guvernul a adoptat o hotărâre prin care schimbă atât...
Piața monetară și cea a...
România rămâne principala...
Livrările de petrol rusesc prin...
Ministerul Finanțelor a...
O ordonanță de urgență care...
Ministerul Dezvoltării,...