Ce documente sunt necesare pentru majorarea capitalului social
Ministerul Finanțelor...
Obiectivul schemei: rețea națională de stații rapide pe drumurile strategice
Schema urmărește sprijinirea investițiilor private pentru dezvoltarea unei rețele naționale eficiente și fiabile de puncte de încărcare rapidă, capabile să deservească autostrăzile, drumurile expres și drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR. Astfel, autoritățile vor să asigure atât mobilitatea electrică pe distanțe lungi, cât și integrarea României în rețeaua europeană de infrastructură de transport (TEN-T).
În mod concret, stațiile de încărcare trebuie să fie amplasate la maximum 3 km de o ieșire de pe o autostradă sau drum expres și să respecte standardele europene de interoperabilitate, fiind obligatorie dotarea cu cel puțin un conector de tip CCS Combo 2.
Cine poate beneficia de sprijin
Schema se adresează tuturor întreprinderilor, indiferent de mărime, care solicită ajutor de stat pentru realizarea de stații de reîncărcare. Sunt excluse companiile aflate în insolvență sau faliment, precum și cele care au datorii la bugetul de stat. De asemenea, proiectele eligibile trebuie să demonstreze un aport propriu de finanțare și să nu fi beneficiat deja de alte scheme de sprijin similare.
Beneficiarii trebuie să depună proiecte detaliate, incluzând bugetul, localizarea, descrierea echipamentelor și o analiză tehnico-economică a investiției.
Citește și: Rabla revine! 200 de milioane de lei pentru românii care își schimbă mașina veche
Valoarea sprijinului financiar
Bugetul total al schemei este de 149,5 milioane de euro, bani proveniți din Fondul pentru modernizare. Ajutorul de stat maxim per proiect este echivalentul în lei a 15 milioane de euro, intensitatea finanțării nerambursabile fiind de până la 40% din costurile eligibile. Pentru microîntreprinderi și IMM-uri, intensitatea sprijinului poate ajunge până la 60%, iar pentru stațiile instalate în regiuni defavorizate, sprijinul se poate majora suplimentar.
Ajutorul se acordă sub formă de granturi nerambursabile, printr-o procedură de ofertare concurențială, ceea ce înseamnă că proiectele vor fi selectate pe baza criteriului prețului cel mai mic solicitat per kW instalat.
Impactul așteptat
Guvernul estimează că prin acest program vor fi instalate puncte de reîncărcare de mare putere, cu un minim de 350 kW fiecare, asigurând o rețea continuă de-a lungul principalelor coridoare rutiere. Scopul este ca România să își atingă obiectivele asumate prin Pactul Verde European și Strategia „Pregătiți pentru 55”, reducând semnificativ dependența de combustibilii fosili.
Calendarul implementării
Schema va fi activă până la 31 decembrie 2030, iar primele proceduri de ofertare concurențială sunt programate să fie lansate până la finalul acestui an. Finanțările se vor acorda etapizat, iar proiectele selectate trebuie finalizate în maximum 36 de luni de la semnarea contractului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministerul Finanțelor...
Curtea Constituțională a decis...
Dronele comerciale au devenit...
Guvernul a aprobat, printr-un...
Fondul suveran al Norvegiei se...
Premierul Ilie Bolojan a...
Guvernul impune tăieri drastice...
Anticipaţiile analiştilor...
Început perioada de foc pe...
Consiliul Concurenţei...
Premierul Ilie Bolojan a...
Ochelarii au evoluat de la un simplu dispozitiv pentru...
ANAF reamintește...
SNPPC vine cu o veste bună...
Retailerii trebuie să adopte...
Investițiile au revenit timid...
Organizația patronală IMM...
Bursa de Valori București (BVB)...
În doar câteva ore de negocieri...
Uniunea Europeană și Statele...