Scrisoarea de ADIO a lui Jeff Bezos: ”Să nu acceptați așa ceva”
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Jeff Bezos, care, în trimestrul trei al acestui an, va renunța la șefia companiei Amazonului, a lăsat o scrisoare de adio adresată acționarilor. Pe lângă sfaturi și îndemnuri, omul de afaceri a dezvăluit, în epistola sa, care este principala regulă a succesului în viață și business, i-a îndemnat salariați să nu devină „obișnuiți” și a promis că va ajuta Amazon să ajungă „cel mai bun angajator de pe Pământ”.

Pe fondul reclamațiilor regulate privind condițiile de muncă ale lucrătorilor din depozite și ale șoferilor, Bezos s-a concentrat, în scrisoarea lui, pe angajați. Poate părea că Amazon nu are grijă de angajații săi și îi „tratează ca pe niște roboți”, a scris antreprenorul. Chiar dacă, în opinia sa, acest lucru nu este adevărat, compania poate face mai multe în acest sens. 

Bezos a promis că, în calitate de președinte al consiliului de administrație, va lua inițiative pentru îmbunătățirea vieții angajaților. „Ne-am dorit întotdeauna să fim cea mai concentrată companie din lume. Și nu vom renunța la acest obiectiv. Dar vă voi spune mai multe: vom deveni cel mai bun angajator de pe Pământ și cel mai sigur loc de muncă pe Pământ. [...] Am pierdut noi vreodată când ne-am propus niște obiective? Nu vom pierde nici de această dată", a scris antreprenorul.

El a adăugat că Amazon a dat un exemplu concurenților prin stabilirea unui salariu minim de 15 USD pe oră, ceea ce a crescut salariul mediu la alte companii de pe piață cu 4,7%. "Lucrez cu doi sau trei ani în avans și foarte rar sunt în prezent". 

Citește și Cele mai SCUMPE divorțuri din lume. Sumele sunt URIAȘE

Bezos a dedicat un alt capitol al scrisorii sale valorii pe care Amazon o reprezintă pentru angajați, clienți și acționari. Potrivit spuselor sale, „dacă afacerea nu creează mai mult decât consumă, sfârșitul ei va fi aproape”.

„Dacă vrei să ai succes în afaceri (și într-adevăr în viață), trebuie să creezi mai mult decât consumi”, a scris antreprenorul. - Scopul tău ar trebui să fie să creezi valoare pentru toți cei cu care interacționezi. Orice afacere care nu creează valoare pentru cei pe care îi afectează nu va dura mult, chiar dacă, din afară, pare să aibă succes."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cum cad românii victime ale fraudelor online. Raport Revolut

Revolut prezintă primul său raport global despre...

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea, însă în...

Tranzacţie pe piaţa românească de software

Adnumus intermediază cu succes achiziția de către Eleco...

Comic Con Romexpo 2024. Explozia culturii "Pop&Geek"

Comic Con București 2024 a fost un eveniment dedicat...

Modificare a Codului Muncii, în Senat. Schimbările propuse

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Proiect pentru creşterea contribuţiei la Pilonul II

A fost depusă la Senat o propunere legislativă privind...

Cine se află în spatele mărcii de pantofi Jacques Solovière?

Jacques Soloviere. Un nume care te duce cu gândul la un...

Legea ANL a suferit schimbări majore

Legea ANL a fost recent modificată substanțial.

Ora adevărului pentru patru din cei Șapte Magnifici

Tesla, Meta, Microsoft și Alphabet își vor publica,...


pixel