Diagnostic dur pentru Portul Constanța: Performanță sub potențial, lipsa investițiilor, management fără obiective
Le Monde a precizat că, atât Carrefour, cât şi Auchan au refuzat să comenteze informaţiile privind discuţiile dintre cele două companii privind o posibilă tranzacţie. De asemenea, Ministerul de Finanţe de la Paris nu a dorit să comenteze.
Joi dimineaţă, acţiunile Carrefour înregistrau la Bursa de la Paris un avans de 3%, după ce Le Monde a dezvăluit detalii despre discuțiile oficialilor celor două companii.
Analiștii sunt de părere că, dacă se va materializa, operațiunea va fi una complexă din punct de vedere al dreptului concurenței: Carrefour deține 19% din piața franceză, conform ultimelor analize Kantar, în timp ce Auchan ar avea 8,9% din piață.
În iunie, Carrefour anunţa că a început să ia în considerare o posibilă consolidare, sau vânzări de active, sau alianţe ale subsidiarelor sale străine, dar nu a luat o decizie privind vânzarea oricăror active.
În ianuarie, Alimentation Couche-Tard din Canada a renunţat la oferta sa de 16,2 miliarde de euro pentru Carrefour, după ce Guvernul francez s-a opus tranzacţiei, citând temeri privind securitatea alimentară.
Luna aceasta, Carrefour a anunţat că doi reprezentanţi ai Financiere Agache, Alexandre Arnault şi Nicolas Bazire, au demisionat din funcţia de membri ai Consiliului de Administraţie. Demisiile vin după ce miliardarul Bernard Arnault a vândut participaţia de 5,7% pe care o deţinea la Carrefour, prin holdingul său Financiere Agache, obţinând 724 milioane de euro în urma tranzacţiei.
De asemenea, Carrefour a anunţat că-l va numi pe Arthur Sadoun, preşedinte-director general al companiei de publicitate Publicis ca director şi membru independent al Board-ului, iar aprobarea numirii ar putea fi făcută la viitoarea adunare a acţionarilor.
Adio bani de hârtie? Dolarul DIGITAL, mai aproape de realitate. Prima etapă este aproape gata
Decizia lui Bernard Arnault de a-şi vinde participaţia este surprinzătoare, ţinând cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan şi Europa de Est urmând probabil să fie vândute pentru ca grupul să se concentreze pe pieţele sale de bază din Europa Occidentală şi Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta consideră că decizia reprezintă un semnal negativ.
Carrefour a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cultura de cireșe în România...
Invazia declanșată de Putin în Ucraina a provocat recent...
O veste bună vine de la...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere...
ELCEN îşi propune să construiască un cartier la CET...
Conform datelor prezentate de...
Confederația Operatorilor și...
Banca Națională a României a...
Este o veste bună și, totodată,...
Este vorba despre indiu, cel mai moale metal, care nu...
Normalul se împletește cu...
Un avion cargo Boeing al...
Constructorul auto japonez...
După un an și jumătate fără niciun anunț pe iPad-uri,...
Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...
AstraZeneca își retrage...
Pe măsură ce entuziasmul legat...
Este foarte posibil ca, pe...
A fost aprobată o nouă OUG care...
Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...
În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...
Autoritatea de Supraveghere...
Un start-up britanic, Wayve, a...
Amazon va investi aproape 9...
Statele Unite au revocat...