Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Contor electric
Contor electric
Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot beneficia, în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026, de sprijin pentru plata facturilor la energie electrică, potrivit Ordonanței de urgență nr. 35/2025 și Ordinului comun recent publicat în Monitorul Oficial.

Cine poate primi ajutorul

Ajutorul se acordă persoanelor singure cu venituri nete de cel mult 1.940 lei pe lună și familiilor care au venituri nete de maximum 1.784 lei pe membru. Sprijinul este de 50 lei/lună, acordat sub forma unui tichet electronic de energie, care poate fi utilizat la plata facturilor de electricitate.

Nu pot beneficia persoanele fără domiciliu sau reședință în România, cele cu acte de identitate expirate, deținuții și persoanele aflate în centre rezidențiale publice sau private.

Cum se depune cererea

Solicitările se depun online prin aplicația EPIDS, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Pentru cei care nu au acces la internet, cererile pot fi depuse prin primării sau la oficiile poștale, unde personalul va introduce datele în aplicație.

Formularul necesar este cel prevăzut în anexa la ordonanță și se poate completa atât pentru solicitant, cât și pentru membrii familiei. Datele vor fi verificate automat cu bazele de date ale instituțiilor statului.

Citește și: Măsuri pentru asigurarea de facturi mai mici la energie. Anunţul ministrului Ivan

Cum se stabilește eligibilitatea

Aplicația EPIDS verifică lunar, automat, datele solicitantului:

  • CNP și valabilitatea actului de identitate (prin Evidența Populației și Inspectoratul pentru Imigrări);

  • veniturile declarate (prin ANAF și CNPP);

  • existența unui contract activ de furnizare a energiei (prin ANRE).

Dacă toate condițiile sunt îndeplinite, cererea este validată, iar beneficiarul primește tichetul electronic. Eligibilitatea se stabilește la 1 ale fiecărei luni, pentru luna anterioară.

Cum se folosește sprijinul

Sprijinul se utilizează la plata facturii de energie electrică. Beneficiarul prezintă factura, iar Poșta Română virează sumele corespunzătoare către furnizor, prin sistemul de mandat poștal.

Unde poți cere informații

ANPIS a pus la dispoziție un call center național la numărul 021.93.09 și o adresă de email dedicată: [email protected] , unde cetățenii pot primi informații și pot sesiza eventuale probleme.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CCR a decis / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Contor electric

Se dau bani pentru energie! Tot ce trebuie să știți

Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...

Casa de schimb / Foto: Arhivă
Datorii la stat / Foto: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Fabrica de reciclare / Foto: Freepik
Om de afaceri vorbeste la telefon / Foto: Freepik
Eoliene / Foto: Freepik
Microbuz / Foto: oglindadeazi.ro
foto: pexels.com
SpaceX
Cristian Popa, BNR
Ilie Boloja și Sorin Grindeanu / Foto: George Călin / Mălina Norocea / Inquam Photos
Bani / Foto: DCBusiness
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Uzina Dacia Mioveni
Judecător / Foto: Freepik
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Carduri sociale
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Energie verde / Foto: Freepik
MIPE schimbă și simplifică obținerea banilor / Foto: Freepik
Abonament la internet
Temu / Foto: DCBusiness
Pașapoarte

Pașapoartele românești se schimbă radical din septembrie

Guvernul a adoptat o hotărâre prin care schimbă atât...

ROBOR la trei luni crește
Sticle cu vin / Foto: Freepik

pixel